„Wprost” i „Gazeta Polska” z największymi spadkami sprzedaży. „Gość Niedzielny” liderem w październiku
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w październiku br. był „Gość Niedzielny”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem znalazły się „Wprost” i „Gazeta Polska”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku 2019 roku wyniosła 108 896 egz. Było to o 7,80 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,88 proc. do 92 827 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku br. wyniosła 71 491 egz., po spadku o 12,54 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 38 092 egz., po spadku o 5,19 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 7,11 proc. do 30 242 egz.
Jedyny wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w październiku br. osiągnął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), którego wynik zwiększył się o 2,03 proc. do 26 958 egz. Tytuł ten w zestawieniu był szósty.
Z kolei największy w zestawieniu spadek zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wynik zmniejszył się o 18,88 proc. do 13 637 egz. Dziennik ten spadł z miejsca ósmego na dziewiąte. Od sierpnia naczelnym „Wprost” jest Marcin Dzierżanowski, który zastąpił Jacka Pochłopienia.
Duży spadek odnotowała również „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 16,74 proc. do 20 952 egz.
W październiku br. w porównaniu do września br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Gość Niedzielny” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), którego wynik zwiększył się o 6,05 proc.
Największy spadek, wynoszący 7,72 proc., też zanotował tutaj „Wprost”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Wprost” i „Gazeta Polska” z największymi spadkami sprzedaży. „Gość Niedzielny” liderem w październiku