SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Polityka” najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii. „Newsweek” z wyższą sprzedażą niż „Do Rzeczy” i „Sieci” łącznie

Liderem sprzedaży wydania wśród tygodników opinii w drugim kwartale br. była „Polityka”, a na podium znalazły się jeszcze „Gość Niedzielny” i „Newsweek Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W drugim kwartale 2022 roku liderem średniej sprzedaży wydania w segmencie tygodników opinii była „Polityka” (Polityka). Jej wynik wyniósł 88 496 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi był „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 78 182 egz.. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą wydania na poziomie 63 074 egz. W maju br. szefem tygodnika przestał był Tomasz Lis, który tę funkcję piastował od kwietnia 2012 roku. Obowiązki redaktora naczelnego „Newsweek Polska” tymczasowo przejął Dariusz Ćwiklak, dotychczasowy wicenaczelny tygodnika. Od lipca funkcję pełni Tomasz Sekielski.

Dalej uplasowały się: „Sieci” (30 980 egz.), „Tygodnik do Rzeczy” (29 830 egz.), „Tygodnik Powszechny” (23 244 egz.), „Gazeta Polska” (19 590 egz.) oraz „Przegląd” (12 436 egz.;).

Wynik tytułu z przedrukami „Tygodnik Angora” wyniósł 164 762 egz.

Średnia sprzedaż wydania wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt PBC” - tygodników opinii w pierwszym kwartale br. wyniosła 510 594 egz. (dane wraz z „Tygodnikiem Angora”).

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii. „Newsweek” z wyższą sprzedażą niż „Do Rzeczy” i „Sieci” łącznie

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ola
Jak mozna czytac postkomunistycznej tyg Polityka ? To dla mnie niepojete ?
0 0
odpowiedź
User
antyfaszysta
Jak mozna czytac postkomunistycznej tyg Polityka ? To dla mnie niepojete ?

A dla mnie jest niepojęte jak można czytać gadzinówki Sakiewicza czy Karnowskich.
0 0
odpowiedź
User
gg
w PL było 2 mln komuchów, członków PZPR. To oni są głównymi odbiorcami tego pisma. Ale sprzedaż idzie w dół, wraz z nieubłagana demografia.
0 0
odpowiedź