SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sukces strategii Clear Channel

Imponujący wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2003

Firma Clear Channel Poland pierwszy kwartał 2003 r. zakończyła dużym sukcesem. Pomimo utrzymującej się trudnej sytuacji na rynku reklamowym w Polsce, przychody ze sprzedaży firmy - w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym - wzrosły aż o 47 procent.

- "Wyniki te cieszą szczególnie. Stanowią potwierdzenie, iż dobrze odczytaliśmy potrzeby rynku, a przyjęta i konsekwentnie realizowana od dwóch lat strategia przynosi efekty. W tym czasie przeprowadziliśmy restrukturyzację sieci tablic, wzmocniliśmy ofertę citylightów poprzez przejęcie sieci Europlakatu, wprowadziliśmy rozwiązania reklamowe w miejscu sprzedaży, zainwestowaliśmy w ludzi i marketing. I choć rynek nadal jest trudy - budżety reklamowe stoją w miejscu, a rabaty udzielane przez media są ciągle wysokie - to jesteśmy przekonani, że dzięki stworzeniu oferty odpowiadającej potrzebom reklamodawców, sprostamy kolejnym wyzwaniom" - powiedziała Kalina Janicka, Prezes i Dyrektor Generalny Clear Channel Poland.

Z końcem 2002 r. firma Clear Channel sfinalizowała proces restrukturyzacji swojej sieci nośników 4x3, której celem było zoptymalizowanie dystrybucji oraz jakości lokalizacji. Nośniki, które obecnie tworzą sieć charakteryzuje atrakcyjne umiejscowienie na obszarze aglomeracji miejskich oraz spełnienie wymogów jakościowych związanych z widocznością reklamy. Obecnie sieć tablic Clear Channel liczy 4 250 powierzchni na terenie 35 miast powyżej 50 tys. mieszkańców.

- "Sieć o formacie 4mx3m zawsze wyróżniała się jakością. Wykorzystaliśmy więc jej atuty - doskonałe lokalizacje, usytuowanie nośników oraz format tablicy, jednocześnie eliminując te nośniki które nie stanowiły wartości dodanej naszej sieci. Realizacja kampanii z wykorzystaniem tablic 4m x 3m zapewnia bardzo dobrą widoczność reklamy oraz daje reklamodawcom możliwość pozytywnego wyróżnienia ich kampanii na tle innych, realizowanych w oparciu o tradycyjne billboardy." - powiedziała Anna Nowakowska-Godun, Dyrektor Marketingu Clear Channel Poland - " Cieszy nas, że wielu międzynarodowych reklamodawców doceniło atuty naszej sieci. W pierwszym kwartale tego roku zrealizowaliśmy kampanie min. dla: Unilever, Nissan, Warner Bros, Giant, Heinz /Pudliszki".

W lutym 2003 sfinalizowano podpisanie umowy przejęcia sieci citylightów Europlakatu. Dzięki tej inwestycji Clear Channel podniosła konkurencyjność swojej oferty citylightów poprzez uzupełnienie dystrybucji i zasięgu. Są już pierwsze pozytywne efekty, bowiem zrealizowane przychody ze sprzedaży citylightów za pierwszy kwartał przewyższyły planowane aż o 20%.

Clear Channel zamierza kontynuować swoją strategię koncentrując się na dalszym umacnianiu pozycji w segmencie citylightów, rozwoju reklamy w miejscu sprzedaży oraz utrzymaniu stabilnej pozycji nośników 4m x 3m. Nadal będą również kontynuowane przedsięwzięcia związane z budową tzw. sieci dedykowanych realizowanych z myślą o dotarciu do konkretnego segmentu odbiorców.

Dołącz do dyskusji: Sukces strategii Clear Channel

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl