"Super Express" kontra "Fakt"
Od przyszłego tygodnia "Super Express" będzie tańszy - poza stolicą cena wyniesie 1 zł
Media Express, wydawca pierwszego polskiego tabloidu "Super Express" poinformował, że z dniem 18 kwietnia br. obniża cenę egzemplarzową wydania krajowego dziennika, które ukazuje się od poniedziałku do czwartku.
W całym kraju, poza Warszawą, wydanie codzienne "Super Expressu" będzie kosztowało 1 zł (poprzednio 1,30 zł). Ceny wydania codziennego w Warszawie (1,20 zł) oraz piątkowego z dodatkiem telewizyjnym (1,60 zł) i sobotniego (1,50 zł) nie ulegną zmianie.
Obniżenie ceny egzemplarzowej wydania codziennego "Super Expressu" w kraju, stanowi element strategii biznesowej wydawcy wynikającej z obecnej sytuacji rynkowej. Decyzja ta, związana jest z obniżeniem progu dostępności cenowej gazet - 1 zł wyznacza dzisiaj punkt odniesienia dla ceny tabloidów - informuje Media Express, worta Wirtualnemedia.pl.
Obniżce ceny towarzyszyć będzie miesięczna kampania informacyjna, która rusza 17 kwietnia. Reklamy emitowane będą w programie 1 i 2 Telewizji Polskiej, telewizji TVN, telewizji POLSAT oraz TV 4. Kampania zaplanowana została przy współpracy z domem mediowym Mindshare, a jej kreację przygotowała wewnętrzna agencja In-House. Produkcją spotów zajęło się Studio ZET. Dodatkowe działania promocyjne obejmują wsparcie radiowe w sieci ESKA poza Warszawą oraz autopromocja na łamach krajowego wydania "Super Expressu". Przygotowane zostały materiały POS do punktów sprzedaży tzn. plakaty i naklejki. Ruszy również specjalny konkurs dla kioskarzy, w którym główną nagrodą jest Fiat Panda.
Przypomnijmy, że od październikua 2003 r. główny konkurent "SE" dziennik "Fakt" był sprzedawany za 1zł, wtedy Media Express zarzucił jego wydawcy ustalenie ceny gazety poniżej kosztów produkcji i uznał, że może to utrudniać konkurencję. Następnie zwrócił się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o wszczęcie postępowania antymonopolowego.
Dwa miesiące po wniosku do UOKiK cena niektórych wydań "Faktu" poszła w górę. Codzienne warszawskie wydanie kosztuje obecnie 1,50 zł (o 20 gr więcej od "SE").
Na pytanie, czy zarząd Media Express nie obawia się, że po obniżeniu ceny ktoś oskarży go o zaniżanie ceny, prezes wydawnictwa Ewa Cieślak powiedziała PAP, iż polityka cenowa "SE" jest wynikiem analizy sytuacji na rynku oraz zmieniających się wraz z tą sytuacją kosztów działalności.
"Strategia firmy musi uwzględniać zmiany na rynku powstałe w ciągu ostatniego 1,5 roku" - dodała.
W opinii Cieślak, długotrwała strategia cenowa wydawcy "Faktu" doprowadziła do tego, że 1 zł wyznacza dzisiaj punkt odniesienia dla ceny tabloidów.
Według Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, średnia sprzedaż "Faktu", w ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2005 r. była na poziomie 511 tys. 47 egzemplarzy, a "Super Expressu" na poziomie 218 tys.
Dołącz do dyskusji: "Super Express" kontra "Fakt"