„Super Express” w internecie 2 mln przed „Faktem”. Najdłużej w serwisie „Przeglądu Sportowego”
Wśród serwisów dzienników ogólnopolskich zdecydowanym liderem zasięgowym jest portal „Super Express”, a najwięcej czasu użytkownicy spędzają średnio w witrynie „Przeglądu Sportowego”. Spore spadki odświeżalności zanotowały serwis „Faktu” i działający od ponad roku i.pl.
We wrześniu portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 10,97 mln internautów, spędzając średnio po 7 minut i 36 sekund. Zasięg witryny wyniósł 36,94 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Natomiast na ponad 12 minut przyciągały internautów platformy internetowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) i „Gazety Wyborczej” (Agora), działające zarówno w postaci stron www, jak i aplikacji mobilnych. Pierwsza zanotowała 9,03 mln użytkowników, 12 minut i 8 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 30,41 proc. zasięgu, a druga - 7,71 mln odwiedzających, 25,96 proc. zasięgu oraz 12 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania
„Gazeta Wyborcza” od dekady pełny dostęp do swoich treści w internecie oferuje w ramach subskrypcji. Na koniec czerwca br. korzystało z niej 295,4 tys. użytkowników, o 8,3 tys. mniej niż na koniec ub.r.
Serwis „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - latem ub.r. połączony z sekcją sportową Onetu - odwiedziło 7,08 mln internautów, co dało 23,86 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 20 minut i 46 sekund. Natomiast uruchomiony przez Polska Press we wrześniu ub.r. i.pl przyciągnął 5,52 mln użytkowników (18,61 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 minuty i 43 sekundy.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor) ma trzy serwisy. Udostępniający wszystkie treści za darmo Dziennik.pl odwiedziło 7,18 mln internautów (24,19 proc. zasięgu), spędzając średnio po 6 minut i 26 sekund. Pozostałe dwie witryny są oferują większość treści odpłatne: Gazetaprawna.pl zanotowała 3,68 mln użytkowników, 12,4 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Forsal.pl - 2,21 mln użytkowników, 7,45 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 32 sekundy średniego czasu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W podobnym modelu działają portale innych dzienników o profilu gospodarczo-prawnym. Serwis „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) przyciągnął 5,35 mln internautów (18,03 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 minut i 5 sekund, a witrynę „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) odwiedziło 1,11 mln użytkowników (3,74 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 minuty i 26 sekund. Na początku ub.r. „PB” podał, że ma ponad 22 tys. subskrybentów cyfrowych.
W porównaniu z sierpniem na portalu „Super Expressu” ubyło 210,3 tys. internautów (to 1,9 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 37 sekund (8,8 proc.).
Podobnie zmieniły się wyniki dwóch innych witryn. Platforma „Gazety Wyborczej” zanotowała spadek liczby użytkowników o 407,1 tys. (5 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 25 sekund (3,4 proc.), Dziennik.pl - spadek o 45,4 tys. internautów (0,6 proc.) i wzrost o 12 sekund przeciętnego czasu (3,2 proc.), portal „Rzeczpospolitej” - spadek o 629,4 tys. internautów (10,5 proc.) i wzrost o 11 sekund średniego czasu (3,7 proc.), natomiast Gazetaprawna.pl - spadek o 209,9 tys. użytkowników (5,4 proc.) i wzrost 8 sekund średniego czasu (5,4 proc.).
Fakt.pl i i.pl mocno w dół
Najmocniej zmalała odwiedzalność dwóch serwisów. Portal „Faktu” stracił 977 tys. odwiedzających (9,8 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 56 sekund (7,1 proc.). Z kolei na i.pl ubyło 865,5 tys. internautów (13,5 proc.) przy minimalnym spadku średniego czasu korzystania (o 2 sekundy, czyli 0,9 proc.).
Za to witryna „Przeglądu Sportowego” zyskała 483,1 tys. użytkowników (7,3 proc.), a średni czas spędzony przez każdego skrócił się o 31 sekund (2,4 proc.). Forsal.pl zanotował wzrost o 244,8 tys. odwiedzających (12,4 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 20 sekund (11,6 proc.).
W obu statystykach niewielkie wzrost osiągnął jedynie portal „Pulsu Biznesu”. Zyskał 78,7 tys. internautów (7,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 8 sekund (5,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: „Super Express” w internecie 2 mln przed „Faktem”. Najdłużej w serwisie „Przeglądu Sportowego”