SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Szef marketingu P&G: Jeśli chcecie zobaczyć przyszłość, spójrzcie na Chiny

Marc Pritchard, globalny dyrektor marketingu Procter & Gamble, stwierdził, że rynek chiński w najbliższych latach będzie motorem napędowym transformacji marketingowej koncernu. - Jeśli chcecie zobaczyć przyszłość, spójrzcie na Chiny - powiedział w wywiadzie z WFA marketer.

Marc Pritchard udzielił wywiadu prezesowi World Federation of Advertisers (WFA) I szefowi marketingu Mastercard, Raji Rajamannarowi. Okazją stało się uhonorowanie Pritcharda tytułem Global Marketer of the Year WFA.

Chiny i potencjał 5G są czołowymi priorytetami w strategii marketingu Procter & Gamble - stwierdził CMO koncernu.

 - Przełomowe wydarzenia, które mają miejsce w tym regionie, są niezwykłe - powiedział Pritchard. - Chiny są miejscem, w którym zachodzi transformacja. Rynek ten kilka lat temu przestawił się ze starego modelu budowania marki na ekosystem cyfrowy, z cegły i zaprawy na e-commerce - ocenił Marc Pritchard.

Chiny potężnym partnerem dla P&G

Chiny są dla P&G drugim co do wielkości rynkiem na świecie, a od 2014 roku są największym rynkiem, jeśli chodzi o e-commerce. W zeszłym roku firma ogłosiła plany zainwestowania 100 milionów dolarów w ciągu najbliższych trzech lat we własne Chińskie Centrum Innowacji Cyfrowych w Guangzhou.

Projekt integruje badania nad technologiami cyfrowymi P&G i innowacjami w takich dziedzinach jak big data i zdigitalizowany łańcuch dostaw. Ma to przyspieszyć tempo transformacji modelu biznesowego

Jeśli chodzi o technologię 5G, Marc Pritchaard wyraził przekonanie, że "uwolni ona moc wirtualnej rzeczywistości (VR), rzeczywistości rozszerzonej (AR) i rzeczywistości mieszanej (MR)". Marketer jest przekonany o "niezwykłym" wpływie, jaki 5G wywrze na marketing.

- Ta technologia zmieni naszą pracę jako twórców marek, ponieważ zmienią się kreowane przez nas doświadczenia konsumentów, Już teraz z nią eksperymentujemy, ale nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co będzie dalej - dodaje szef marketingu P&G.

Jon Moeller, dyrektor finansowy P&Gw ubiegłym roku ogłosił, że firma zwiększyła wydatki marketingowe o co najmniej 100 milionów dolarów tylko w trzecim kwartale 2020r. 

Sprzedaż organiczna w omawianym okresie wzrosła o 9 proc., do 19,3 mld dolarów, a zysk netto zwiększył się rdr o 19 proc. Firma twierdzi, że nie ma oznak, by obecna sytuacja związana z pandemią COVID-19 skłaniała konsumentów w USA do zmniejszenia wydatków na markowe produkty.

P&G jest właścicielem takich marek jak Vizir, Ariel, Lenor, Gillette, Pampers czy Tampax.

Dołącz do dyskusji: Szef marketingu P&G: Jeśli chcecie zobaczyć przyszłość, spójrzcie na Chiny

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
Chiny to kraj gdzie nastał "Rok 1984". Oficjalnie wesoło i kolorowo a nieoficjalnie to powszechna inwigilacja, obroże cyfrowe i łagry
0 0
odpowiedź
User
AW
Pritchardzie uważaj ty komunisto!!!!
0 0
odpowiedź
User
T
Koncerny potrafią kolaborować z każdym w imię zysków...więc nic dziwnego ;)
0 0
odpowiedź