Szpalty Roku wręczone, większość nagród dla DPG
Rozdano nagrody w konkursie Szpalty Roku 2010, w którym nagradzane są publikacje z branży custom publishing. Najwięcej nagród i wyróżnień powędrowało do agencji Direct Publishing Group. W tej edycji konkursu po raz pierwszy wzięli udział duzi wydawcy prasy.
W kategorii magazyn wewnętrzny Złote Szpalty powędrowały do MPWiK we Wrocławiu za magazyn „Kropelka”, Grupy Żywiec za magazyn „Piwny Obiektyw”, Post-Tel za magazyn „Poczta Polska”, natomiast Grand Prix w tej kategorii otrzymało wydawnictwo Direct Publishing Group za magazyn „Dzień Bobry” wydawany dla sieci sklepów Obi oraz wydawnictwo Aude za magazyn „Nasza Biedronka” wydawany dla sieci sklepów Biedronka.
W kategorii magazyn zewnętrzny Złote Szpalty otrzymali: wydawnictwo Yo Media za „Audi Magazyn”, wydawnictwo Aude za magazyn „Farmacja i Ja” (wydawany dla US Pharmacia; wydawnictwo to otrzymało również Złote Szpalty w kategorii elektroniczna wersja magazynu custom publishing), wydawnictwo Direct Publishing Group za magazyn „Twój Komfort” (wydawany dla sieci klepów Komfort). Nagrodą Grand Prix w tej kategorii uhonorowano wydawnictwo iKropka za magazyn „Airgate” (wydawany dla portu lotniczego w podkrakowskich Balicach), wydawnictwo Valkea Media za magazyn „House Mag” (wydawanego dla marki odzieżowej House) i wydawnictwo Direct Publishing Group za magazyn „Funduj. ABC Inwestowania” (wydawany dla TFI BPH).
To ostatnie wydawnictwo otrzymało również Złote Szpalty w kategorii wydanie jednorazowe za „Cedet”, gazetę przygotowaną dla Centralnego Domu Towarowego w Warszawie.
W kategorii medium elektroniczne Złotą Szpaltę odebrała agencja StoryGroup za newsletter Coffeeteam Voice przygotowywany dla sieci kawiarni Coffee Heaven. Złote Szpalty w kategorii elektroniczna komunikacja customowa powędrowały do Grupy Lotos - za intranet Lotostrada.
Jury wybrało również okładkę roku. Tę nagrodę otrzymał magazyn „Domoteka Design Magzine”. W uzasadnieniu jury czytamy, że wyróżnienie przyznane zostało „za projekt oddający treść i aspirację pisma, stworzony według zasad dobrego designu; za rozpoznawalną kolorystyczną koncepcję”. „Domoteka Design Magzine” wydawany jest przez Direct Publishing Group. Dodatkowo swoją symboliczną nagrodę dla uczestników konkursu ufundowała Grupa Atlas , której magazyn wewnętrzny „Klekot” dwukrotnie zdobywał laury w trakcie Szpalt Roku. Nagrodę w postaci bociana odebrali przedstawiciele Eurobanku.
W tym roku do konkursu nadesłano łącznie 80 zgłoszeń, w tym po raz pierwszy od dużych wydawnictw prasy tradycyjnej jak Edipresse Polska czy Valkea Media. Prace konkursowe oceniali eksperci w dziedzinie projektowania prasowego, typografii, fotografii, infografiki, PR oraz dziennikarstwa. W jury, któremu szefował krytyk filmowy Tomasz Raczek, zasiadali: Dariusz Ćwiklak, Joanna Delbar, Dominik Kaznowski, Jacek Piotrowski, Katarzyna Trzeszczkowska.
Szpalty Roku są konkursem, którego celem jest upowszechnianie wysokich standardów jakości w mediach firmowych i konsumenckich poprzez wyróżnienie najlepszych publikacji. W tym roku plebiscyt został zorganizowany po raz trzeci.
Stowarzyszenie Prasy Firmowej jest organizacją zrzeszającą wydawców zajmujących się custom publishing. SPF powstało w 2007 roku i dziś liczy ponad 30 członków: zarówno firm, jak i osób związanych zawodowo z tą branżą.
Dołącz do dyskusji: Szpalty Roku wręczone, większość nagród dla DPG