„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa w I półroczu
W I półroczu 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2014 roku sięgało 27,33 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,17 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,51 proc. respondentów (wzrost o 0,12 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,71 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,31 proc. czytelników.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,36 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,30 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,06 proc. czytelników, czyli o 0,41 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 6,12 proc. do 6,27 proc.
Tygodniki 15-75 | styczeń 2014 : czerwiec 2014 | styczeń 2013 : czerwiec 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 27,33% | 27,50% |
Życie na Gorąco | 17,51% | 17,39% |
Chwila dla Ciebie | 13,71% | 14,31% |
Angora | 11,36% | 11,66% |
Newsweek | 8,06% | 8,47% |
Auto Świat | 6,75% | 6,96% |
Wprost | 6,27% | 6,12% |
Twoje Imperium | 5,51% | 4,89% |
Polityka | 5,02% | 5,38% |
To & Owo | 5,01% | 4,77% |
Na Żywo | 4,83% | 4,75% |
Gość Niedzielny | 4,57% | 3,98% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,44% | 3,83% |
Rewia | 3,34% | 3,14% |
Motor | 2,91% | 2,90% |
Teleprogramy | 2,54% | 2,59% |
Świat & Ludzie | 2,48% | 2,79% |
Super TV | 2,25% | 2,28% |
Tele Max | 1,67% | 1,41% |
Teraz | 1,54% | 1,14% |
W Sieci | 1,37% | 1,17% |
Tygodnik Siedlecki | 0,68% | 0,70% |
MM Moje Miasto | 0,60% | 0,38% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,54% | 0,50% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,54% | 0,80% |
Teraz Opole | 0,08% | 0,04% |
W tej grupie wiekowej 16-59 lat tylko jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska”, miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „ Angora” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 | styczeń 2014 : czerwiec 2014 |
PBC | |
Tytuł | Procent respondentów |
Tele Tydzień | 26,89% |
Życie na Gorąco | 15,89% |
Chwila dla Ciebie | 12,71% |
Angora | 11,23% |
Newsweek | 8,69% |
Auto Świat | 7,76% |
Wprost | 6,35% |
To & Owo | 5,08% |
Twoje Imperium | 4,82% |
Polityka | 4,67% |
Na Żywo | 4,35% |
Gość Niedzielny | 3,81% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,25% |
Motor | 3,13% |
Rewia | 2,86% |
Teleprogramy | 2,69% |
Super TV | 2,24% |
Świat & Ludzie | 2,01% |
Tele Max | 1,63% |
Teraz | 1,53% |
W Sieci | 1,27% |
Tygodnik Siedlecki | 0,72% |
MM Moje Miasto | 0,61% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,57% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,55% |
Teraz Opole | 0,08% |
Na drugiej podstronie dane dwutygodników
1 2
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa w I półroczu