Telewizja Polska cały czas na czele rynku telewizyjnego. Zyskuje Grupa Polsat
Telewizja Polska w marcu 2014 roku zanotowała najwyższy łączny udział swoich kanałów na rynku telewizyjnym, ale jedynie Telewizja Polsat zanotowała w zeszłym miesiącu wzrost. Grupa Zygmunta Solorza-Żaka znalazła się na czele grupy komercyjnej.
Łączny udział wszystkich 12 kanałów Telewizji Polskiej w marcu 2015 roku wyniósł 31,38 proc. To o 2,37 proc. więcej niż w marcu 2014 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najpopularniejszym kanałem TVP w zeszłym miesiącu była Jedynka z 12,97 proc. udziału, ale zanotowała ona spadek o 3,43 proc. Traciła również Dwójka (w dół o 5,15 proc.). Najsłabiej wypadł zaś TVP Sport - 0,25 proc. (spadek o 16,7 proc.).
Największy relatywny spadek wśród kanałów publicznego nadawcy odnotował jednak kanał TVP HD, którego wynik zmalał o 22,72 proc. Natomiast najwięcej (18,42 proc.) zyskał kanał TVP Kultura.
Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w marcu br. wyniósł 21,91 proc., czyli o 2,34 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej drugie miejsce na rynku. Największy udział (12,26 proc.) spośród kanałów tego nadawcy miał naziemny Polsat, notujący spadek o 1,45 proc. Na szarym końcu znalazł się kanał muzyczny Muzo.tv z 0,01 proc. (stacja nadaje od października ub.r.)
Największy relatywny wzrost odnotował Polsat Biznes, którego udział poszedł do góry o 66,7 proc. do 0,1 proc. Był to jednak marginalny wynik w skali całej grupy. Najmocniejszy wpływ na zwiększenie jej udziału miały byłe stacje Polskich Mediów: udział TV4 wzrósł z 2,53 proc. do 2,98 proc., a TV6 z 0,91 proc. do 1,1 proc.
Dopiero trzecie miejsce w marcu br. zajęła Grupa TVN, której łączny udział uplasował się na poziomie 20,92 proc., o 4,26 proc. mniejszym niż w marcu 2014 roku. Liderem tej grupy był oczywiście naziemny TVN z wynikiem 11,89 proc. (spadek o 6,78 proc.). Z kolei ostatnie miejsce zajął kanał telezakupowy Mango24 mający zaledwie 0,01 proc. udziału.
Najmocniej do góry poszedł udział TVN Meteo, który wzrósł o 16,67 proc. Stacja ta zajęła jednak drugi miejsce od końca z wynikiem na poziomie 0,07 proc. Od 16 kwietnia br. kanał zostaje przekształcony w stację TVN Meteo Active (więcej na ten temat). Największy spadek (o 8,12 proc.) zanotował zaś TVN24.
Wszyscy 4+ | Marzec | |
2014 | 2015 | |
Stacja | SHR % | SHR % |
TVP1 | 13,43 | 12,97 |
TVP2 | 9,71 | 9,21 |
TVP INFO | 2,86 | 2,99 |
TVP Seriale | 1,34 | 1,29 |
TVP Regionalna | 0,97 | 0,99 |
TVP Rozrywka | 0,8 | 0,93 |
TVP ABC | 0,78 | 0,82 |
TVP Historia | 0,56 | 0,64 |
TVPolonia | 0,57 | 0,5 |
TVP Kultura | 0,38 | 0,45 |
TVP HD | 0,44 | 0,34 |
TVP Sport | 0,3 | 0,25 |
Grupa TVP | 32,14 | 31,38 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Stacja | SHR % | SHR % |
TVN | 12,68 | 11,89 |
TVN7 | 3,41 | 3,4 |
TVN24 | 3,08 | 2,83 |
TTV - Twoja Telewizja | 1,22 | 1,23 |
TVN Style | 0,64 | 0,68 |
TVN Turbo | 0,45 | 0,49 |
TVN24 Biznes i Swiat | 0,28 | 0,29 |
TVN Meteo | 0,06 | 0,07 |
Mango24 | 0 | 0,01 |
Grupa TVN | 21,82 | 20,89 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Stacja | SHR % | SHR % |
Polsat | 12,44 | 12,26 |
TV4 | 2,53 | 2,98 |
Polsat 2 | 1,51 | 1,4 |
TV6 | 0,91 | 1,1 |
Polsat News | 1,28 | 0,96 |
Polsat Sport | 0,49 | 0,61 |
Polsat Play | 0,49 | 0,54 |
Polsat Film | 0,39 | 0,42 |
Polsat Sport News | 0,28 | 0,38 |
Polsat Cafe | 0,34 | 0,34 |
Polsat JimJam | 0,2 | 0,15 |
Disco Polo Music | - | 0,14 |
Polsat Sport Extra | 0,12 | 0,11 |
Polsat Biznes | 0,06 | 0,1 |
Polsat Romans | 0,09 | 0,1 |
Polsat Crime & Investigation Network | 0,08 | 0,09 |
Polsat Viasat History | 0,09 | 0,09 |
Polsat Food | 0,05 | 0,06 |
Polsat Viasat Nature | 0,02 | 0,04 |
Polsat Viasat Explorer | 0,04 | 0,03 |
Muzo.tv | - | 0,01 |
Grupa Polsat | 21,41 | 21,91 |
W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała już Grupa Polsat, której wynik w marcu 2015 roku to 24,1 proc., czyli o 3,5 proc. więcej niż w marcu 2013 roku. Warto odnotować, że tutaj udział TV4 poszedł w górę aż o 30,5 proc.
Na drugim miejscu znalazła się Telewizja Polska. Jej kanały w grupie 16-49 w zeszłym miesiącu miały łącznie 23,85 proc. udziału po spadku o 3,72 proc. Dopiero na trzeciej lokacie uplasowała się Grupa TVN, której wynik w marcu br. spadł o 1,45 proc. do 23,17 proc.
16-49 | Marzec | |
2014 | 2015 | |
Stacja | SHR % | SHR % |
Polsat | 14,01 | 13,68 |
TV4 | 2,59 | 3,38 |
Polsat 2 | 1,46 | 1,36 |
TV6 | 1 | 1,33 |
Polsat News | 1,07 | 0,76 |
Polsat Film | 0,54 | 0,66 |
Polsat Play | 0,63 | 0,62 |
Polsat Sport | 0,46 | 0,52 |
Polsat Cafe | 0,37 | 0,39 |
Polsat Sport News | 0,24 | 0,34 |
Disco Polo Music | 0 | 0,26 |
Polsat JimJam | 0,22 | 0,17 |
Polsat Romans | 0,13 | 0,13 |
Polsat Viasat History | 0,12 | 0,1 |
Polsat Crime & Investigation Network | 0,1 | 0,09 |
Polsat Sport Extra | 0,15 | 0,09 |
Polsat Biznes | 0,05 | 0,08 |
Polsat Food | 0,08 | 0,06 |
Polsat Viasat Explorer | 0,05 | 0,05 |
Polsat Viasat Nature | 0,02 | 0,03 |
Muzo.tv | 0 | 0,01 |
Grupa Polsat | 23,29 | 24,11 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Stacja | SHR % | SHR % |
TVN | 14,39 | 14,09 |
TVN7 | 3,29 | 3,29 |
TVN24 | 2,57 | 2,29 |
TTV - Twoja Telewizja | 1,33 | 1,43 |
TVN Style | 0,88 | 0,97 |
TVN Turbo | 0,7 | 0,74 |
TVN24 Biznes i Swiat | 0,3 | 0,3 |
TVN Meteo | 0,05 | 0,05 |
Mango24 | 0 | 0,01 |
Grupa TVN | 23,51 | 23,17 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Stacja | SHR % | SHR % |
TVP1 | 9,72 | 8,89 |
TVP2 | 8,41 | 8,3 |
TVP Seriale | 1,52 | 1,31 |
TVP INFO | 1,1 | 1,23 |
TVP Rozrywka | 0,79 | 0,85 |
TVP ABC | 0,67 | 0,7 |
TVP Historia | 0,49 | 0,59 |
TVP Regionalna | 0,47 | 0,56 |
TVP HD | 0,64 | 0,47 |
TVPolonia | 0,44 | 0,42 |
TVP Kultura | 0,33 | 0,37 |
TVP Sport | 0,19 | 0,16 |
Grupa TVP | 24,77 | 23,85 |
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska cały czas na czele rynku telewizyjnego. Zyskuje Grupa Polsat