Telewizja Polska najwięcej chce za reklamy przy „Wiadomościach” i „M jak miłość”
W grudniowym cenniku reklamowym TVP1 i TVP2 spoty są średnio kilkanaście procent tańsze niż przed rokiem. Najwięcej trzeba zapłacić za te przy „Wiadomościach” w TVP1 i przy „M jak miłość” w TVP2.
Cena 30-sekundowego spotu przy niedzielnym wydaniu „Wiadomości” wynosi 53,2 tys. zł netto, bez rabatów (rok temu było to 74 tys. zł). Tyle samo kosztuje spot przy nadawanym zaraz po nich „Sporcie”. W dni powszednie za spot przy głównym wydaniu tego serwisu informacyjnego trzeba zapłacić od 19,6 do 23,4 tys. zł, a w soboty - 23,4 tys. zł.
Reklama przy „Sporcie” od poniedziałku do piątku kosztuje natomiast od 40,9 do 48,4 tys. zł, a w soboty 39 tys. zł. Nieco taniej jest przy prognozie pogody - cena spotu przy wydaniu niedzielnym to wydatek 44,8 tys. zł, w dni powszednie - od 29,2 do 38,1 tys. zł, a w soboty - 33,5 tys. zł.
Wśród seriali najdroższą reklamowo pozycją telewizyjnej Jedynki jest nowy sezon „Blondynki” - reklama przy nim kosztuje od 24,2 do 36,2 tys. zł. Na spot przy „Ojcu Mateuszu” trzeba wydać maksymalnie 30 tys. zł (rok temu - 40,2 tys. zł), zaś przy „Klanie” - maksymalnie 19,1 tys. zł.
Na obecność reklamową przy czwartkowym programie „Sprawa dla reportera” reklamodawcy muszą przeznaczyć 25,6 tys. zł.
W grudniu TVP1 pokaże transmisje z Pucharu Świata w skokach narciarskich - reklamy przy nich kosztują od 22,4 do 26,1 tys. zł. Z kolei 15 grudnia telewizyjna Jedynka pokaże mecz Pucharu Niemiec - za spot przy tej transmisji trzeba zapłacić od 14,9 do 22,7 tys. zł.
W TVP2 tradycyjnie już najwięcej trzeba wydać na reklamę przy serialu „M jak miłość” - do 53,5 tys. zł (rok temu – do 78,6 tys. zł). Sporo mniej kosztują reklamy przy „Barwach szczęścia” - od 22,2 do 37,1 tys. zł (w ub.r. - od 31,5 do 57,4 tys. zł).
Za spot przy „Na dobre i na złe” reklamodawcy zapłacą od 37,4 do 44,3 tys. zł (przed rokiem od 49 do 62,5 tys. zł), przy „O mnie się nie martw” - od 11 do 16,7 tys. zł, a przy „Rodzinka.pl” - od 15,7 do 17,6 tys. zł.
W grudniu telewizyjna Dwójka pokaże kilka imprez sportowych. Reklamy przy transmisjach ze spotkań rozgrywanych w ramach mistrzostw świata w piłce ręcznej kobiet kosztują od 21,5 do 25,3 tys. zł. Z kolei cena spotu przy relacjach z biegów narciarskich wynosi 11,5 tys. zł, a przy meczach piłkarskich w ramach Ligi Europejskiej (jeden z udziałem Legii Warszawa, drugi Lecha Poznań) - od 18 do 18,8 tys. zł.
Na emisję reklamy w trakcie Sylwestra z Dwójką trzeba wydać natomiast 17,1 tys. zł. Sprzedaż czasu antenowego rozliczanego wg cennika rozpoczyna się dzisiaj, 17 listopada i potrwa do 20 listopada. Zamówienia na pakiety KZP są przyjmowane do 18 listopada.
Biuro Reklamy TVP rusza też z kolejną edycją akcji „Reklama dzieciom”, przy czym jej szczegóły przedstawi w późniejszym terminie.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska najwięcej chce za reklamy przy „Wiadomościach” i „M jak miłość”