Telewizja Republika rezygnuje z pasma telezakupów, Marian Kowalski z cyklem komentarzy
Od stycznia 2022 r. z ramówki Telewizji Republika zniknie codzienne pasmo telezakupów. W zamian widzowie zobaczą powtórki najważniejszych programów nadanych dzień wcześniej. Na antenie pojawią się także nowości, a „Republika Młodych” zostanie wydłużona.
W dotychczasowym paśmie telezakupów Telewizji Republika (od godz. 9:30 do 15:00), tuż po porannym programie „Polska na dzień dobry”, prezentowane będą teraz powtórki z poprzedniego dnia: najważniejsze wydarzenia z kraju oraz najciekawsze programy, dyskusje i komentarze. Zaś po godzinie 15:00 stacja będzie emitowała dwa formaty na żywo: „Republika po południu” oraz „Wolne głosy”.
Witold Newelicz, dyrektor programowy TV Republika zapewnia, że z czasem - w miejsce powtórek w dotychczasowym paśmie telezakupów - stacja zacznie nadawać oryginalne, nowe treści. - W ciągu miesiąca postaramy się rozwinąć tak, żeby już programy były bieżące. Usunięcie telezakupów stworzy możliwość większej elastyczności, jeżeli chodzi np. o łączenie na żywo czy transmitowanie ważnych konferencji - skomentował Newelicz.
Piątkowe pasmo publicystyczno-satyryczne zostanie wzbogacone o autorski program Mariana Kowalskiego. Komentator podsumuje najważniejsze, jego zdaniem, wydarzenia mijającego tygodnia. Z kolei w niedziele Maciej Rusiński przedstawi najważniejsze informacje ze Stanów Zjednoczonych.
Kolejną nowością jest zwiększony czas antenowy piątkowego programu „Republika Młodych”. Konfrontacje poglądów politycznych młodzieżówek będą emitowane w formie dwóch wejść po dwadzieścia minut.
Telewizję Republika odbierać można drogą satelitarną, oraz drogą naziemną w systemie DVB-T w Katowicach i okolicy oraz w systemie DVB-T2 w Warszawie na kanale 23, Wrocławiu i okolicach tych miast na kanale 41. Można też oglądać ją w internecie.
W ub.r. przychody Telewizji Republika zmalały o 4 proc. do 15,68 mln zł, a strata netto - z 1,6 do 1,53 mln zł. W sprawozdaniu z działalności stacja zaznaczyła, że zarobiła m.in. na rządowych kampaniach społecznych dotyczących epidemii.
Według danych Nielsen Audience Measurement w listopadzie br. udział Telewizji Republika w rynku oglądalności wynosił 0,075 proc., wobec 0,066 proc. rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Republika rezygnuje z pasma telezakupów, Marian Kowalski z cyklem komentarzy
Jakie jest w szpitalu w Tworkach hasło do wifi?