Polacy dalej oblegają Temu, coraz bliżej Allegro. Shein już nie rośnie
Platformę Temu w lipcu 2024 roku odwiedziło w 15,2 mln polskich internautów, już tylko niecałe 2,5 mln mniej niż Allegro. Znaczących wzrostów nie zanotowało natomiast w ostatnich miesiącach Shein.
Allegro pozostaje najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu 2024 roku, czyli miesiącu mało intensywnym dla większości kategorii handlowych, platformę odwiedziło 17,63 mln użytkowników, czyli 59,15 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził w niej średnio prawie dwie godziny - dokładnie godzinę, 56 minut i sekundę.
Od kilku lat działa też Allegro Lokalnie, na którym oferty mogą wystawiać sprzedający bez kont firmowych. W lipcu znalazło się poza czołową dziesiątką kategorii e-commerce.
Ponad 15 mln Polaków na Temu
Pułap 50 proc. zasięgu w lipcu br. przekroczyło jeszcze azjatyckie Temu, dostępne u nas od połowy ub.r. Platformę odwiedziło 15,19 mln polskich internautów (co dało 51,15 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 47 minut i trzy sekundy.
CZYTAJ TEŻ: Temu najaktywniejszym reklamodawcą w social mediach Mety w pierwszym półroczu
Odwiedzalność Temu skokowo rosła już w drugiej połowie ub.r. W lipcu platforma miała 3,25 mln polskich użytkowników, miesiąc później już 5,81 mln, we wrześniu 9,86 mln, a w październiku 10,81 mln. Kolejne rekordy osiągnęła w sezonie zakupowym przed Bożym Narodzeniem: 13,15 mln odwiedzających w listopadzie i 13,63 mln w grudniu.
Na tym jednak Temu się nie zatrzymało: w styczniu br. przyciągnęło już 14,92 mln polskich internautów, w marcu 14,09 mln, zaś w maju rekordowe dotychczas 14,74 mln.
W efekcie platforma mocno zmniejszyła dystans dzielący ją od Allegro. W grudniu ub.r. różnica wynosiła 5,73 mln użytkowników, miesiąc później już tylko 3,75 mln, a w minionym miesiącu - już tylko 2,44 mln.
Shein dalej z ponad 6 mln użytkowników
W czołowej dziesiątce lipcowego rankingu e-commerce są jeszcze dwie azjatyckie platformy. Marketplace Aliexpress, dostępny u nas od lat, przyciągnął 8,79 mln polskich internautów (co dało 29,59 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 22 minuty i 46 sekund.
Natomiast odzieżowy Shein odwiedziło 6,57 mln użytkowników (22,12 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 34 minuty i 40 sekund. Platforma, podobnie jak Temu, zdobyła szturmem sporą część swojej kategorii (w drugiej połowie maja br. jej tymczasowy sklep w Warszawie był oblegany przez klientów), przy czym jej odwiedzalność ustabilizowała się w przedziale 6-7 mln odwiedzających. Rok wcześniej miała ich nawet ciut więcej niż w zeszłym miesiącu: 7,29 mln w czerwcu, 6,8 mln w lipcu i 7,24 mln w sierpniu ub.r.
CZYTAJ TEŻ: Mediapanel po zmianach. Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce
Z kolei amerykański Amazon, w pełni obecny w Polsce od ponad trzech lat, w lipcu br. przyciągnął 6,92 mln użytkowników (23,3 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 minut i 40 sekund.
Media Expert daleko nad RTV Euro AGD
Wśród czołowych platform są też te należące do sieci sklepów stacjonarnych. MediaExpert.pl zanotował 10,9 mln użytkowników, 36,71 proc. zasięgu oraz 6 minut i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania, a witryna RTV Euro AGD - 5,66 mln odwiedzających, 19,06 proc. zasięgu oraz 6 minut i 19 sekund przeciętnego czasu.
Platforma Empiku przyciągnęła 7,07 mln internautów (23,82 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 minut i 41 sekund, a witryna drogerii Rossmann - 6,72 mln użytkowników (22,63 proc. zasięgu), przeciętnie na 6 minut i 57 sekund.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z kolei Erli.pl odwiedziło 6,4 mln internautów (21,55 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i sekundę.
Dołącz do dyskusji: Polacy dalej oblegają Temu, coraz bliżej Allegro. Shein już nie rośnie
Już niedługi będzie to tylko Sklep Allegro bo sprzedawcy się wyprowadzają ze względu na prowizje z kosmosu