„The New York Times” chce kupić serwis The Athletic. Zamierza poszerzyć abonament o treści sportowe
„The New York Times” prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia sportowego serwisu streamingowego The Athletic. Kwota ewentualnego zakupu nie jest znana. Dzięki przejęciu amerykański dziennik mógłby zaoferować w ramach swojej prenumeraty dostęp do treści o charakterze sportowym w USA i Wielkiej Brytanii.
Dziennik „The New York Times” idzie w kwestii digitalizacji od sukcesu do sukcesu. Według najnowszych danych w pierwszym kwartale br. osiągnął 68 mln dol. zysku operacyjnego, co oznacza wzrost o 54 proc. rok do roku. Wydawca ma już 7,8 mln płacących cyfrowych subskrybentów.
Czytaj także: Arthur Sulzberger Jr. opuszcza New Times Company. „Przeszliśmy długą drogę”
The Athletic w portfolio „NYT”?
Teraz pojawiły się informacje o tym, że „NYT” jest w trakcie rozmów w sprawie przejęcia platformy The Athletic.
The Athletic to działający w USA i Wielkiej Brytanii serwis streamingowy z treściami sportowymi. Platforma oferuje w ramach subskrypcji oglądanie meczów koszykarskich, bejsbolowych czy hokejowych.
Bliższe informacje na temat negocjacji nie są znane, podobnie jak kwota która ma leżeć na stole. Źródła podają, że w ub.r. The Athletic otrzymał finansowanie w wysokości 50 mln dol., a rynkowa wartość serwisu wzrosła do poziomu 500 mln dol. W ub.r. platforma wypracowała przychody w wysokości 80 mln dol., obecnie ma ok. 1,2 mln użytkowników.
Czytaj także: Przygotowany przez dziennikarzy „The New York Times” dokument „Kto wrobił Britney Spears?” od 4 kwietnia w Canal+
„NYT” nie jest jedynym chętnym do kupna The Athletic. Wcześniej toczyły się rozmowy w sprawie połączenia serwisu z platformą Axios, jednak zakończyły się fiaskiem. W kolejce do przejęcia The Athletic ma być także firma Vox Media.
Dzięki kupnu The Athletic „NYT” mógłby poszerzyć swoją ofertę dla prenumeratorów o materiały sportowe. Już teraz cyfrowa oferta dziennika w dużym stopniu obejmuje treści inne niż newsy, takie jak kulinaria czy krzyżówki.
Dołącz do dyskusji: „The New York Times” chce kupić serwis The Athletic. Zamierza poszerzyć abonament o treści sportowe