Tok FM i Vox FM dużo więcej reklam, RMF FM z wyższym wzrostem od Radia ZET (TOP10)
Przez trzy kwartały br. stacje radiowe zarobiły na emisji reklam 5,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost przychodów z reklam zanotowały w tym okresie Tok FM, Vox FM i RMF Classic.
W okresie od stycznia do września br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w radiu ponad 4,7 mld zł. Było to 5,7 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje radio RMF FM, które na reklamach w omawianym okresie zarobiło 1,37 mld zł, zwiększając przychody w skali roku o 5,8 proc. Reklamodawcy wydali na antenie tej rozgłośni więcej niż w trzech pozostałych ogólnopolskich stacjach łącznie (Radiu Zet, Programach I i III Polskiego Radia).
RMF FM jest nie tylko liderem słuchalności w ogólnopolskim rynku radiowym, ale również najpopularniejszą wśród słuchaczy rozgłośnią wybieraną w dni powszednie w godzinach porannych.
Drugie miejsce w zestawieniu najlepiej zarabiających reklam zajmuje Radio ZET, którego przychody w 9 miesiącach br. wyniosły 794,3 mln zł, jedynie 0,6 proc. więcej w skali roku.
Trzecia lokata należy z kolei do Programu III Polskiego Radia. W tej rozgłośni marketerzy na reklamy wydali 289,3 mln zł, czyli 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Pozostałe miejsca w zestawieniu TOP 10 największych pod względem wpływów z reklam rozgłośni zajmują: Program I Polskiego Radia – 159,3 mln zł (wzrost o 32 proc.), Tok FM – 127,3 mln zł (wzrost o 47 proc.), Vox FM – 105,6 mln zł (wzrost o 248 proc.), Złote Przeboje Poznań – 59,8 mln zł (wzrost o 2 proc.), RMF Classic – 59 mln zł (wzrost o 14,4 proc.), Eska Warszawa – 58,6 mln zł (wzrost o 4,7 proc.) i Eska Poznań – 54,9 mln zł (wzrost o 6,6 proc.).
Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10) | |||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2016 | I-IX 2017 | zmiana proc. |
RMF FM | 1 294 669 680 zł | 1 369 792 125 zł | 5,8 |
Radio ZET | 789 351 300 zł | 794 309 660 zł | 0,6 |
Program III Polskiego Radia | 276 459 120 zł | 289 326 390 zł | 4,7 |
Program I Polskiego Radia | 154 365 290 zł | 159 270 820 zł | 3,2 |
TOK FM | 86 638 107 zł | 127 329 743 zł | 47 |
VOX FM | 84 568 070 zł | 105 573 660 zł | 24,8 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań | 58 594 057 zł | 59 758 819 zł | 2 |
RMF Classic | 51 580 648 zł | 59 011 690 zł | 14,4 |
ESKA Warszawa | 55 915 390 zł | 58 568 170 zł | 4,7 |
ESKA Poznań | 51 474 736 zł | 54 870 316 zł | 6,6 |
Razem | 4 453 004 113 zł | 4 705 998 442 zł | 5,7 |
Dołącz do dyskusji: Tok FM i Vox FM dużo więcej reklam, RMF FM z wyższym wzrostem od Radia ZET (TOP10)