Topnieje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych (dane za kwiecień)
W kwietniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2016 roku wyniosła 94 448 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 7,45 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,82 proc. do 61 306 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 26 743 egz., po spadku o 3,19 proc.
Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 21 366 egz. (obniżyła się ona o 21,20 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).
Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 19 477 egz., po spadku o 15,46 proc.
ZKDP | kwiecień | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Świat Wiedzy | 159 979 | 94 448 | 94 448 | 159 989 | 102 055 | 102 055 | -7,45% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 117 000 | 61 496 | 61 306 | 131 991 | 69 071 | 68 743 | -10,82% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
W Sieci Historii | 57 000 | 26 773 | 26 743 | 60 233 | 27 688 | 27 623 | -3,19% |
Newsweek Polska Historia | 42 998 | 21 435 | 21 366 | 49 000 | 27 204 | 27 115 | -21,20% |
Focus Historia | 36 150 | 19 477 | 19 477 | 41 000 | 23 040 | 23 040 | -15,46% |
W kwietniu br. w porównaniu do lutego br. największym wzrostem wśród miesięczników popularnonaukowych i historycznych - o 39,47 proc. - pochwalić się mógł magazyn „Focus Historia”.
Z kolei najwięcej stracił „Świat Wiedzy” - było to 8,33 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | marzec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Świat Wiedzy | 159 979 | 94 448 | 94 448 | 159 971 | 103 032 | 103 032 | -8,33% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 117 000 | 61 496 | 61 306 | 101 500 | 57 533 | 57 483 | 6,65% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
W Sieci Historii | 57 000 | 26 773 | 26 743 | 57 002 | 24 989 | 24 959 | 7,15% |
Newsweek Polska Historia | 42 998 | 21 435 | 21 366 | 42 502 | 22 636 | 22 564 | -5,31% |
Focus Historia | 36 150 | 19 477 | 19 477 | 35 000 | 13 965 | 13 965 | 39,47% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Topnieje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych (dane za kwiecień)