SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Triggo prezentuje polskie auto elektryczne. 100 kilometrów zasięgu i zmienna geometria podwozia

Firma Triggo zaprezentowała oficjalnie prototyp samochodu elektrycznego o nazwie Triggo. Akumulatory pojazdu mają wystarczyć na pokonanie dystansu do 100 km, a zmienna geometria podwozia ułatwić poruszanie się w miejskich korkach. Pierwsze testy Triggo na ulicach są planowane na 2019 rok.

Triggo został pokazany oficjalnie podczas Kongresu 590 w Rzeszowie, producentem pojazdu jest firma Triggo, a konstrukcja została stworzona przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju i dofinansowania z funduszy europejskich.

Triggo wykorzystuje do poruszania się napęd elektryczny zasilany baterią akumulatorów, które pozwalają po naładowaniu na przejechanie przez auto dystansu do 100 km. Samochód przeznaczony dla 2 osób można rozpędzić do 90 km/h.

Najważniejszą cechą technologii pojazdu jest zmienna geometria podwozia, dzięki której kierowca może poruszać się w dwóch trybach: drogowym dla wysokich prędkości i manewrowym, w którym pojazd zajmuje tylko tyle miejsca, co jednoślad, ułatwiając manewrowanie w intensywnym ruchu miejskim i znalezienie miejsca do parkowania. Pojazd  posiada przy tym w pełni zamkniętą dwuosobową kabinę pasażerską. W trybie manewrowym szerokość Triggo zmniejsza się ze 165 do 86 cm, zaś prędkość zostaje ograniczona do 20 km/h.

Według zapowiedzi producenta na podstawie zaprezentowanego prototypu zostanie zbudowanych 9 pojazdów testowych, które od 2019 r. mają rozpocząć próby na ulicach polskich miast. Na razie nie wiadomo kiedy Triggo miałby wejść do masowej produkcji i pojawić się w sprzedaży. Producent pojazdu nie ukrywa, że wiąże duże plany z rosnącym segmentem car sharingu, w którym Triggo mógłby zdobyć zainteresowanie.

Dołącz do dyskusji: Triggo prezentuje polskie auto elektryczne. 100 kilometrów zasięgu i zmienna geometria podwozia

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
White
Wedle polskiego prawa koła nie mogą wystawać poza obrys zamochodu, więc fajnie, że sfinansowano pojazd, który nawet nie przeszedłby przeglądu
0 0
odpowiedź
User
qwerty
Też się zastanawiam jak to przejdzie przegląd techniczny (brak błotników). A wracając do polskich dróg to bałbym się tym jeździć po tych koleinach i dziurawych drogach. Bałbym się że to się rozleci, gdy przypadkowo wjade w dziure.
0 0
odpowiedź
User
Gość54321
@White @qwerty To dopiero prototyp...
0 0
odpowiedź