SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ciechański, Migała, Miara i Lazar w nowym cyklu youtube'owym Trójki, odcinki mają poniżej 300 wyświetleń

"7 dni na godzinę" to nowy cykl wideo przygotowany przez dziennikarzy radiowej Trójki, którzy podsumowują wydarzenia tygodnia. Filmy można oglądać na kanale rozgłośni w serwisie YouTube.

Program "7 dni na godzinę", fot. YouTube/Trójka Program 3 Polskiego RadiaProgram

O pierwszym odcinku rozgłośnia poinformowała na swoim fanpage'u facebookowym 2 listopada. "#7DniNaGodzinę - nowy podcast Trójki" - napisano. Na końcu wpisu zachęcono jednak do oglądania. Bo "7 dni na godzinę" to nie podcast, a nagranie wideo, które można oglądać na kanale YouTube radiowej Trójki. Nazwę wymyślił Łukasz Ciechański (mówi o tym w pierwszym odcinku).

Nowy cykl - jak informuje rozgłośnia - to "różni prowadzący, głośne tematy i wiele punktów widzenia". Ma być to podsumowanie najważniejszych wydarzeń minionego tygodnia. Prowadzących jest trzech, każdy z nich wybiera pięć informacji, o których później wspólnie dyskutują. Autorzy nie siedzą w radiowym studiu, choć mają przed sobą mikrofony. W tle świeci jedynie neon z logo radiowej Trójki.

W pierwszym odcinku Łukasz Ciechański, Michał Migała i Tomasz Miara rozmawiali m.in. o zakazie reklam skierowanych do dzieci, wpływie serialu "Squid Game" na nasze zachowania i naturalizowaniu zagranicznych piłkarzy. Po dwóch tygodniach od premiery odcinek ma 244 wyświetlenia. Pod nagraniem pojawiło się kilka komentarzy, których autorami są dziennikarze Rock Radia, w którym wcześniej pracowali Łukasz Ciechański (stacja rozstała się z nim w sierpniu 2020 r.) i Tomasz Miara (odszedł pod koniec września 2021 r.).

Radiowa Trójka jest na YouTubie

Do tej pory wyemitowano cztery odcinki programu "7 dni na godzinę". Kolejne mają jeszcze niższą oglądalność: drugi - 143 wyświetlenia, trzeci - 93, a ostatni - 43. W czwartym odcinku Łukasza Ciechańskiego zastąpił Witold Lazar, także dziennikarz radiowej Trójki.

Kanał Programu Trzeciego Polskiego Radia w serwisie YouTube założono 16 lutego 2021 r. "Nieprzerwanie od blisko 60 lat wspólnie z Wami tworzymy radio oparte na ludziach i kulturze. Tutaj bije serce muzyki" - czytamy w opisie.

Oprócz cyklu "7 dni na godzinę" można tam zobaczyć m.in. odcinki programu kulinarno-muzycznego Adriany Marczewskiej "Gorąca płyta" (był nadawany w Trójce wiosną 2021 r.), cykl wspominkowy o Milesie Davisie Michała Margańskiego czy rozmowę Łukasza Ciechańskiego z Bartkiem Deryło, wokalistą, który w ostatnią niedzielę wystąpił w Studiu im. Agnieszki Osieckiej.

Zapytaliśmy Polskie Radio o szczegóły dotyczące nowego cyklu. Nie dostaliśmy jednak odpowiedzi.

Jesienne zmiany w Trójce

Jak już informowaliśmy, jesienna ramówka radiowej Trójki wystartowała w tym roku po cichu, bez zapowiedzi. Nie było wcześniej kampanii informacyjnej ani komunikatów prasowych. Z dostępnych informacji wynika, że w Trójce jesienią pojawiły się m.in. popołudniowe wywiady polityczne (od poniedziałku do czwartku o godz. 18:10), których gospodarzem jest Bartłomiej Graczak z TVP Info.

Zadebiutowały też trzy nowe audycje: "Ona, on i pewien bardzo wyjątkowy gość" (niedziele, godz. 11:05-13) prowadzona przez Katarzynę Ciepielewską i Łukasza Sobolewskiego, dziennikarzy TVP Info; "Zimna fala" prezentująca muzykę z obszaru rocka progresywnego, której prowadzącym jest Michał Migała (soboty, godz. 13:05-14) oraz magazyn o tematyce międzynarodowej "Świat do trzeciej" Witolda Lazara (soboty, godz. 14:05-15).

Wraz z nową ramówką Trójki Łukasz Ciechański przestał prowadzić poranną audycję (jej gospodarzem jest teraz Piotr Firan). Swoje muzyczne programy dziennikarz prowadzi teraz w czwartki, piątki i soboty.

Według badania Radio Track Kantar Polska w okresie od sierpnia do października br. Trójka miała 1,8 proc. udziału w rynku słuchalności. Jak niedawno informowaliśmy, wynik stacji w ciągu ostatnich pięciu lat zmniejszył się o 75 proc., a największą stratę odnotowano w zeszłym roku, gdy Program Trzeci Polskiego Radia opuściła większość zespołu Trójki.