Trwa letnia ofensywa polskich produktów
Kampania telewizyjno-radiowa 'Kupując polskie produkty dajesz pracę' potrwa do połowy września br.
Przypomina ona Polakom, jak wielką moc dawania pracy posiada każdy z nich. To przypomnienie jest emitowane na antenie TVP, TVN, TV4, MTV Classic, WTK, MTK, ITV oraz w Radio Wawa, RMF, Radio Eska, Interaktywne Radio Playnet, Radio Kraków oraz Audytorium 17, które za darmo udostępniły swoją powierzchnię reklamową na potrzeby kampanii. Ubiegłoroczna akcja przyniosła spektakularne efekty - z 5% do ponad 13% wzrósł odsetek Polaków, którzy podczas zakupów zwracają uwagę na to, aby wybierać produkty polskie (źródło: Omnibus, TNS OBOP, 5-8.02.2004 oraz 6-9.05.2004). Organizatorzy liczą na to, iż 2005 rok przyniesie jeszcze lepsze rezultaty.
Echo przekazu „Kupując polskie produkty dajesz pracę” niesie ze sobą także kampania wakacyjna „Odkryj Polskę na nowo”. Kampania poprzez 3 różne reklamy prasowe - przedrukowywane na łamach Polityki, Forum, Hotelarza, Życia Handlowego i Gazety Jarosławskiej - zachęca do spędzania wolnego czasu w Polsce. Łącznie z akcją zostało otwarte forum dyskusyjne, gdzie Polacy mogą zamieszczać własne zdjęcia ulubionych regionów. Spośród najciekawszych zdjęć, do tej pory zostały wybrane trzy opublikowane na stronach Fundacji – Zakrzówek, Góry Sowie oraz Zamek w Kliczkowie.
Projektem docierającym bezpośrednio do miejsc, w których są dokonywane decyzje zakupowe, jest akcja „Ogólnopolskich Dni Produktu Polskiego”. Przez dwa majowo-czerwcowe tygodnie we wszystkich hipermarketach Tesco hasło kupowania polskich produktów dotarło do ponad 6 milionów konsumentów. Produkty wyróżnione wówczas znakiem „Dajesz prace” zanotowały średnio 45% wzrost sprzedaży! Kolejna edycja akcji szykuje się na październik. Cały czas trwa także wyróżnianie produktów znakiem „Dajesz Pracę”. Na obecną chwilę otrzymało go około 100 produktów, które zostały wytworzone w Polsce.
„Dziś, kiedy polski produkt nie ustępują jakością zagranicznej konkurencji, Polacy podczas zakupów w szczególności powinni zwrócić uwagę na kraj jego pochodzenia. Powinniśmy być bardziej dumni z naszych produktów. Wiemy, że polska branża spożywcza nie ma sobie równych, lecz polski produkt, to nie tylko smaczne jabłka, dobre sery i oscypek. Coraz więcej przykładów z najróżniejszych branż potwierdza, iż produkty wytworzone w Polsce, prezentują najlepszą jakość, najnowocześniejsze technologie, najbardziej innowacyjne rozwiązania. Warto o tym pamiętać podejmując decyzję, co kupić lub gdzie wyjechać na wakacje. Pamiętajmy bowiem, że kupując polskie produkty dajemy pracę!” – powiedział Jakub Marczyński rzecznik Fundacji Dajesz PL.
Dołącz do dyskusji: Trwa letnia ofensywa polskich produktów