SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Turniej Czterech Skoczni w TVP1 stracił widzów, słaby występ Polaków

Średnio 3,73 mln osób oglądało w TVP1 zakończony we wtorek 64. Turniej Czterech Skoczni. To o 830 tys. widzów mniej niż rok temu, ale mimo to transmisje zapewniły stacji pozycję lidera rynku. Wpływy z reklam wyniosły 2,58 mln zł.

Turniej odbywał się w okresie od 27 grudnia 2015 roku do 6 stycznia 2016 roku - TVP1 w tym czasie pokazała cztery właściwe konkursy. Ich średnia widownia na wyniosła 3,73 mln osób. Przełożyło się to na 25,50 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 19,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Dla porównania, ubiegłoroczną edycję TCS oglądało więcej widzów. Śledziło ją bowiem 4,55 mln osób przy 31,97 proc. udziału w grupie 4+ oraz 26,07 proc. w grupie 16-49 . Trzeba jednak dodać, że w ub.r. TVP1 pokazywała też kwalifikacje do konkursów głównych.

Największą popularnością cieszył się finałowy konkurs Turnieju Czterech Skoczni, odbywający się w Bischofshofen, który w Jedynce oglądało 3,84 mln widzów. Na drugim miejscu znalazły się zawody w Innsbrucku z oglądalnością na poziomie 3,81 mln osób.

Oglądalność topowych konkursów

WIRTUALNEMEDIA.PL

 

Wszyscy 4+

Konkurs

Data

Start

Koniec

AMR

SHR%

BISCHOFSHOFEN

06-01-2016

16:58:47

19:06:50

3 840 685

24,11%

INNSBRUCK

03-01-2016

14:00:03

16:00:00

3 812 455

27,50%

GARMISCH-PARTENKIRCHEN

01-01-2016

13:59:56

16:17:57

3 639 116

25,88%

 

TVP1 w czasie pokazywania zawodów była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł już tylko 8,63 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (8,15 proc.) oraz TVP2 (8,02 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka także była liderem, ale drugie miejsce zajął TVN przed Polsatem.

Widownia TCS na tle konkurencji

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

 

16-49

Stacja

AMR

SHR%

SHR%

TVP1 - TCS

3 727 826

25,50%

19,62%

Polsat

1 262 394

8,63%

8,96%

TVN

1 190 902

8,15%

10,77%

TVP2

1 172 826

8,02%

5,70%

Wpływy TVP1 z reklam przy transmisjach 64. Turnieju Czterech Skoczni wyniosły 2,58 mln zł, podczas gdy rok wcześniej to 5,4 mln zł. Wówczas jednak Jedynka pokazywała też kwalifikacje - teraz transmitował je tylko kanał Eurosport 1 (dane cennikowe, bez rabatów).

Za spadek oglądalności TCS odpowiadał głównie słaby występ Polaków. W tym roku najwyższe miejsce z polskiej ekipy zajął Kamil Stoch. Znalazł się on jednak dopiero na pozycji 23. w klasyfikacji generalnej imprezy. Dwa oczka niżej uplasował się Stefa Hula. Maciej Kot był 32., a Dawid Kubacki - 35.

Dołącz do dyskusji: Turniej Czterech Skoczni w TVP1 stracił widzów, słaby występ Polaków

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl