Turniej Czterech Skoczni z większą widownią niż rok temu
Zakończony w niedzielę 56. Turniej Czterech Skoczni, w którym Adam Małysz zajął czwarte miejsce, miał wyższą oglądalność niż poprzednia edycja imprezy. Spadły jednak udziały nadającej Turniej Jedynki.
Transmisje z czterech konkursów w skokach narciarskich zorganizowanych w ramach Turnieju Czterech Skoczni obejrzało średnio 5,84 mln widzów, zaś udziały TVP 1 w czasie emisji imprezy wyniosły 41,06 proc. w grupie 4+ i 38,81 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl.
Rok temu, relacje z konkursów TCS cieszyły się mniejszą popularnością, gdyż oglądało je 5,35 mln widzów, ale udziały Jedynki w rynku były podobne - wyniosły odpowiednio 41,20 proc. i 39,95 proc. Adam Małysz zdobył wtedy 7. miejsce w klasyfikacji generalnej imprezy.
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
30-12-2007 | 16:20 | 18:32 | 5 999 507 | 39,88% | 38,69% |
01-01-2008 | 13:24 | 15:48 | 5 587 902 | 38,69% | 37,42% |
05-01-2008 | 15:54 | 18:04 | 5 668 893 | 45,91% | 43,16% |
06-01-2008 | 16:21 | 18:40 | 6 111 645 | 40,86% | 36,99% |
średnia | 5 843 309 | 41,06% | 38,81% |
W czasie transmisji z zawodów Turnieju Czterech Skoczni TVP 1 była liderem wśród stacji telewizyjnych. Na drugim miejscu znalazła się Dwójka, którą w tym czasie oglądało 2,88 mln osób. Dalej uplasowały się Polsat i TVN.
|
Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 - Turniej Czterech Skoczni | 5 843 309 | 41,06% |
TVP 2 | 2 886 187 | 20,35% |
Polsat | 1 872 948 | 13,20% |
TVN | 1 300 310 | 9,17% |
Relacje z konkursów najchętniej oglądali mężczyźni, widzowie powyżej 40. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast, oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
|
|
ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 55,45% | 115 |
Kobiety | 44,55% | 86 | |
Wiek | 4- 9 | 2,47% | 40 |
10- 15 | 3,77% | 49 | |
16 - 19 | 2,59% | 42 | |
20 - 24 | 4,09% | 46 | |
25 - 29 | 3,71% | 44 | |
30 - 34 | 5,91% | 76 | |
35 - 39 | 6,26% | 94 | |
40 - 44 | 7,86% | 119 | |
45 - 49 | 10,05% | 129 | |
50 - 54 | 12,38% | 150 | |
55 - 59 | 11,26% | 158 | |
60+ | 29,65% | 162 | |
Wlk.miasta | Wieś | 38,26% | 100 |
< 50 tys. | 24,70% | 104 | |
50-100 tys. | 10,12% | 113 | |
100-200 tys. | 8,10% | 101 | |
> 200 tys. | 18,82% | 91 | |
Zawód | Top management | 7,72% | 94 |
Pracownicy szczebla średniego | 12,07% | 92 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 20,18% | 104 | |
Emeryci | 42,30% | 163 | |
Inne | 17,73% | 53 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 49,33% | 111 |
Średnie | 33,39% | 111 | |
Wyższe | 11,04% | 95 | |
Inne | 6,24% | 45 |
TVP 1 z reklam nadawanych wokół transmisji z TCS zarobiła 2,7 mln zł. Rok temu wpływy z imprezy były o ponad połowę niższe i wyniosły 1,2 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Dołącz do dyskusji: Turniej Czterech Skoczni z większą widownią niż rok temu