TVN liderem wpływów reklamowych w 2013. Najwięcej w telewizji wydał Aflofarm
Stacja TVN była liderem pod względem cennikowych wpływów reklamowych w 2013 roku. Najwięcej na reklamę w telewizji w ub.r. wydał Aflofarm, który wyprzedził Orange.
Cennikowe wpływy reklamowe TVN w 2013 roku wyniosły 3,96 mld zł, czyli o 13,98 proc. więcej niż rok wcześniej. Stacja utrzymała pozycję lidera - wynika z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się Polsat z 3,27 mld zł wpływów reklamowych. To o 7,58 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecia była TVP1, notująca wzrost o 2,92 proc. do 1,91 mld zł, a czwarta - TVP2 (1,57 mld zł, wzrost o 20,77 proc., największy wśród czterech głównych stacji).
Tuż za tzw. “wielką czwórką” znalazł się informacyjny kanał TVN24. Jego przychody reklamowe wyniosły w ub.r. 428 mln zł po wzroście względem 2012 roku o 29,84 proc.
Największy wzrost wpływów reklamowych w 2013 roku, wynoszący 67,21 proc., zanotował jednak kanał TVN7, plasujący się na pozycji 12. Jego przychody wyniosły 329 mln zł.
Z kolei najwięcej straciła będąca na miejscu 16. muzyczna Viva Polska. Jej wpływy poszły w dół o 20,44 proc. i wyniosły 272 mln zł. Spadki przychodów zanotowały jeszcze dwie stacje - AXN (stracił 6,78 proc.) i National Geographic Channel (- 1,51 proc.).
>>> TVP1, TVN, Polsat i TVP2 mocno w dół w 2013 r. (top 122)
Wirtualnemedia.pl |
Cennikowe wpływy reklamowe |
|
Stacja |
2012 |
2013 |
TVN |
3 476 875 020 |
3 962 777 300 |
Polsat |
3 039 733 997 |
3 270 032 416 |
TVP1 |
1 851 618 675 |
1 905 744 270 |
TVP2 |
1 299 484 320 |
1 569 384 074 |
TVN24 |
329 774 534 |
428 189 200 |
Eska TV |
261 771 630 |
427 502 605 |
Discovery |
376 984 465 |
412 405 155 |
Polo TV |
254 867 375 |
389 185 795 |
AXN |
389 942 961 |
363 523 375 |
TV4 |
322 886 870 |
360 771 040 |
Disney Channel |
316 485 908 |
341 087 878 |
TVN7 |
196 618 230 |
328 765 711 |
TV PULS |
203 757 986 |
313 216 172 |
TLC |
278 280 620 |
292 024 805 |
Comedy Central |
260 011 050 |
277 687 515 |
VIVA Polska |
341 437 720 |
271 643 575 |
Investigation Discovery |
163 973 435 |
260 843 825 |
Polsat2 |
183 055 548 |
234 926 050 |
Kino Polska |
160 789 220 |
231 480 805 |
National Geographic |
234 409 430 |
230 866 995 |
Wśród reklamodawców, którzy cennikowo wydali najwięcej na reklamę w telewizji, na pierwsze miejsce z drugiego awansowała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki w 2013 roku wzrosły względem 2012 roku o 17,05 proc. do 765 mln zł.
Na drugie miejsce spadła sieć komórkowa Orange. Jej wydatki poszły w dół o 9,48 proc. do 610 mln zł. Trzecia lokata należała - bez zmian - do Unilevera (580 mln zł, spadek o 3,58 proc.).
Na największy wzrost wydatków reklamowych zdecydowało się Nestle (+ 45,84 proc.), a wydatki najbardziej obciął operator T-Mobile (- 10,21 proc.).
Firma |
Wydatki reklamowe |
|
2012 |
2013 |
|
AFLOFARM |
653 943 274 |
765 421 311 |
PTK CENTERTEL (ORANGE) |
673 583 914 |
609 710 800 |
UNILEVER |
601 471 166 |
579 928 868 |
PROCTER & GAMBLE |
479 930 741 |
468 475 946 |
RECKITT BENCKISER |
379 859 575 |
456 146 281 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA (T-MOBILE) |
492 763 521 |
442 439 707 |
NESTLE |
300 603 388 |
438 399 525 |
FERRERO |
319 107 106 |
401 528 911 |
POLKOMTEL SA |
369 983 286 |
400 228 772 |
US PHARMACIA INC. |
377 314 539 |
371 665 516 |
Dołącz do dyskusji: TVN liderem wpływów reklamowych w 2013. Najwięcej w telewizji wydał Aflofarm