TVN o 25 proc. mniej z reklam, w górę TVP1 i TVP2
W styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych był o 9 proc. wyższe niż rok wcześniej. W czołówce największe wzrosty osiągnęły TVP1, TVP2, TVN24 i TV4, za to spadki zanotowały TVN i Polsat.
Cennikowe wydatki na reklamy telewizyjne (bez autopromocji nadawców) w styczniu br. wyniosły 891,2 mln zł, o 109,3 mln zł więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 9,3 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
W całym ub.r. faktyczna wartość reklamy telewizyjnej według szacunków Starlinka zmalała o 3,6 proc., do 3,53 mld zł, przy czym w samym czwartym kwartale była już wyższa niż rok wcześniej, co zdarzyło się po raz pierwszy od 2,5 roku (zobacz szczegóły). Natomiast analitycy z czołowych domów mediowych pytani przez Wirtualnemedia.pl prognozowali w styczniu, że w br. wydatki te wzrosną o 1-2 proc. (więcej na ten temat).
>>> TVP1 zdystansowała konkurencję, rekord Puls 2, programy sportowe hitami lutego
W styczniu br. liderem na rynku reklamowym wśród stacji był Polsat - jego cennikowe wpływy wyniosły 142,1 mln zł, o 7,1 mln zł mniej niż rok wcześniej (to 4,8 proc. w dół). Natomiast TVN zanotował spadek wynoszący aż 24,6 proc. (z 165,5 do 124,8 mln zł, czyli o 40,7 mln zł), przez co przesunął się z pierwszego na drugie miejsce.
Zajmujące kolejne dwie pozycje kanały Telewizji Polskiej zarobiły z reklam więcej niż rok wcześniej - TVP1 o 14,8 mln zł, a TVP2 o 12,2 mln zł (to o 15,1 i 13,5 proc. w górę).
Relatywnie jeszcze bardziej podskoczyły cennikowe wpływy reklamowe TVN24 i TV4. Pierwsza stacja osiągnęła wzrost wynoszący 23,3 proc. (z 23,3 do 28,7 mln zł, czyli o 5,4 mln zł), natomiast druga - 34,3 proc. (z 18,9 do 25,4 mln zł, a więc o 6,5 mln zł).
Przychody reklamowe Discovery Channel i AXN zmieniły się nieznacznie - pierwszy kanał zanotował wzrost o 4,5 proc., a drugi spadek o 0,8 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I.2013 |
I.2014 |
POLSAT |
149 217 396 zł |
142 072 312 zł |
TVN |
165 475 977 zł |
124 759 580 zł |
TVP 1 |
97 478 907 zł |
112 242 209 zł |
TVP 2 |
90 458 024 zł |
102 639 621 zł |
DISCOVERY CHANNEL |
31 233 235 zł |
32 646 461 zł |
TVN 24 |
23 270 525 zł |
28 704 976 zł |
TV 4 |
18 957 885 zł |
25 452 871 zł |
AXN |
25 169 885 zł |
24 977 290 zł |
monitorowane stacje razem |
814 979 311 zł |
891 237 837 zł |
Dołącz do dyskusji: TVN o 25 proc. mniej z reklam, w górę TVP1 i TVP2