SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN przed Polsatem, Play wydał 11 mln zł

Telewizyjne wydatki reklamowe kwiecień 2007: Najwięcej zarobiła TVN -Polsat Sport liderem kanałów tematycznych. Reklamodawcą numer jeden Unilever.

Telewizja TVN zwiększyła w kwietniu 2007 r. cennikowe wpływy netto z reklam do 214 114 570 zł, czyli o 8,5 proc. wobec analogicznego okresu 2006. Pozwoliło to stacji kierowanej przez Piotra Waltera awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej – wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów). 

Na drugie miejsce spadła telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 211 825 695 zł (3,1 proc. więcej niż w kwietniu 2006 roku).

TVP 1 miała 149 374 370 zł (wzrost o 20,5 proc.) a czwarta 'Dwójka' – 114 532 370 zł (wzrost o 13,5 proc.) wpływów reklamowych.
 
Na piątym miejscu znalazła się telewizja Polsat Sport - pierwszy raz w zestawieniu - która ma większe wpływy reklamowe niż takie stacje jak TV4 czy TVN24.


IV 2007 ZMIANA
TVN 214 114 570 zł 8,5%
Polsat 211 825 695 zł 3,1%
TVP1 149 374 370 zł 20,5%
TVP2 114 532 370 zł 13,5%
Polsat Sport 30 969 400 zł X*
TV4 20 164 434 zł 37,3%
TVN 24 17 262 078 zł 64,0%
MTV Polska 13 623 865 zł 22,7%
Tele 5 12 436 494 zł 2,0%
AXN 11 486 505 zł X*
VIVA Polska 10 837 020 zł 58,7%
TVN Siedem 10 468 769 zł -1,7%
TVP3 7 863 955 zł 8,8%
Cartoon Network 7 408 100 zł 58,1%
Polsat Zdrowie i Uroda 7 138 539 zł X*
Discovery 6 962 850 zł -10,5%
Jetix 6 603 932 zł -25,6%
TV Puls 6 397 475 zł X*
4fun TV 5 580 230 zł X*
TVN Style 5 083 029 zł X*

X* - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20              
* - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1, 4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, Zone Europe)
              

IV 2006
Polsat 205 432 889 zł
TVN 197 308 281 zł
TVP1 123 917 099 zł
TVP2 100 872 686 zł
TV4 14 685 393 zł
Tele 5 12 187 254 zł
MTV Polska 11 098 907 zł
TVN Siedem 10 652 967 zł
TVN 24 10 527 577 zł
Jetix 8 879 899 zł
Discovery 7 780 375 zł
TVP3 7 227 241 zł
VIVA Polska 6 826 636 zł
ZigZap 5 705 979 zł
TVN Turbo 5 545 490 zł
Hallmark 4 898 773 zł
Cartoon Network 4 685 040 zł
National Geographic Channel 4 652 590 zł
Ale Kino 3 470 001 zł
Zone Club 3 342 590 zł

Unilever-Bestfoods, Polkomtel, Nestle Polska, L'Oreal Polska i Grupa Żywiec - to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w kwietniu 2007 r. Na piętnastym miejscu znalazła się firma P4, właściciel nowej sieci komórkowej Play (debiut na rynku 16.03.2007).


IV 2007
UNILEVER - BESTFOODS 39 940 513 zł
POLKOMTEL S.A. 27 555 070 zł
NESTLE POLSKA SP. Z O.O. 25 515 648 zł
L`OREAL POLSKA 21 305 292 zł
GRUPA ŻYWIEC S.A. 20 005 077 zł
PROCTER & GAMBLE 19 738 551 zł
DANONE 16 899 287 zł
HENKEL 16 799 010 zł
US PHARMACIA 15 125 564 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 14 769 135 zł
PTK CENTERTEL 14 701 617 zł
RECKITT BENCKISER 13 300 815 zł
MASTER FOODS POLSKA 12 551 782 zł
KRAFT FOODS 12 360 990 zł
P4 SP. Z O.O. 11 416 060 zł
AXA GRUPA 10 609 576 zł
TV PROMOTION GROUP 10 371 514 zł
AGORA S.A. 10 367 500 zł
COCA - COLA COMPANY 10 164 150 zł
AGROS NOVA 8 445 527 zł

 

IV 2006
UNILEVER - BESTFOODS 42 383 309 zł
NESTLE POLSKA SP. Z O.O. 26 956 834 zł
PTK CENTERTEL 21 245 393 zł
HENKEL 18 808 390 zł
L`OREAL POLSKA 18 597 415 zł
PROCTER & GAMBLE 17 807 958 zł
POLKOMTEL S.A. 17 323 694 zł
DANONE 15 845 953 zł
GRUPA ŻYWIEC S.A. 14 511 590 zł
FERRERO 12 217 420 zł
US PHARMACIA 11 275 302 zł
KRAFT FOODS 11 106 166 zł
COCA - COLA COMPANY 10 906 515 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 10 499 377 zł
RECKITT BENCKISER 10 212 728 zł
AGORA S.A. 9 986 032 zł
AGROS NOVA 9 507 766 zł
MASTER FOODS POLSKA 8 612 515 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A. 8 543 525 zł
AXEL SPRINGER POLSKA 8 513 920 zł

Dołącz do dyskusji: TVN przed Polsatem, Play wydał 11 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl