TVN Style wprowadza na antenę bajki
1 czerwca br., czyli w Dniu Dziecka, kanał TVN Style rozpocznie emisję "Pluszakowych bajek" - cyklu seriali animowanych adresowanych do dzieci w wieku od 3 do 7 lat. To odpowiedź stacji na fakt, że ogląda ją 90 proc. kobiet posiadających dzieci.
Wprowadzając pasmo z bajkami TVN Style chce zatrzymać widzów, którzy - jak tłumaczyła na konferencji szefowa stacji Yvette Żółtowska - Darska - w porze śniadania i kolacji odpływają do kanałów dziecięcych. Dzieje się tak, bo to najmłodsi, a nie ich matki "rządzą" wtedy tradycyjnie pilotem. Pojawienie się seriali animowanych to także element rozwijanej od trzech lat strategii zwiększania tematyki rodzinnej na antenie kanału. - Naszym flagowym programem jest teraz "Świat według dziecka" prowadzony przez Dorotą Zawadzką, którego premiery przyciągają ponad 100 tys. widzów - podkreśliła Żółtowska - Darska.
"Pluszakowe bajki" emitowane będą codziennie w godz. od 7.00 do 8.00 (w weekendy do 8.30) i od 19.00 do 20.00. W ramach cyklu kanał zaprezentuje w sumie 13 seriali animowanych: pięć zupełnie nowych produkcji w Polsce, czyli "Hello, Kitty", "Miś Bruno", "Magiczna uliczka", "Mała Lulu" i "Kot Crawford", siedem znanych już polskim widzom bajek: "Witaj, Franklin", "Scooby - Doo", "Kajtuś", "Tom & Jerry", "Weterynarz Fred","Rupert" oraz "Piraci, wyprawa po skarby", na antenie pojawi się też wyprodukowana w 2006 własna produkcja animowana TVN Style "Przytulaki". Zdecydowana większość seriali nadawana będzie z polskim dubbingiem. Przed i po paśmie nadawane mają być reklamy. Spoty będą też w środku pasma, ale nie przed każda bajką.
Ambasadorką "Pluszakowych bajek" została Dorota Zawadzka, z którą szefowa TVN Style konsultowała dobór seriali do pasma. - Oferta została wybrana w taki sposób, by w naszych bajkach nie było przemocy i agresji, były natomiast elementy edukacyjne - mówi Zawadzka, która wystąpi w prasowych reklamach cyklu. Pojawią się one w magazynach dla dzieci wydawanych przez wydawnictwo Egmont Polska (kreację stacja przygotowała we własnym zakresie). Cykl będzie też silnie promowany na antenie głównego kanału TVN.
Współpraca TVN Style z Egmontem dotyczy także oprawy graficznej "Pluszakowych bajek". Na kolejne seriale najmłodszych widzów zapraszać będą postacie z pisma "Pluszaki Rozrabiaki", wydawanego przez to wydawnictwo. W planach TVN Style ma też wyprodukowanie serialu opowiadającego o przygodach tych bohaterów. Według Yvette Żółtowskiej - Darskiej, najwcześniej może on się pojawić na antenie dopiero za rok, bo produkcja takiej animacji trwa bardzo długo. Szefowa stacji planuje również wprowadzenie do ramówki TVN Style bajki nadawanej wyłącznie w jęz. angielskim.
Mimo że sezon telewizyjny niebawem się kończy, to startujący 1 czerwca br. cykl bajek będzie nadawany w TVN Style przez całe wakacje. Jesienią natomiast stacja planuje wprowadzenie kilku nowych formatów. Właśnie powstają ich pilotowe odcinki. W nowym sezonie na antenę wrócić ma też Wojciech Cejrowski, nie zabraknie w nim również nowych odcinków "Miasta kobiet".
Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że średni udział w rynku TVN Style w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia br. wyniósł 0,42 proc. Kobiecy kanał oglądało w tym okresie średnio 27,6 tys. widzów dziennie.
Dołącz do dyskusji: TVN Style wprowadza na antenę bajki