SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN: "Szpieg" przegrał z konkurencją

Wyemitowany przez TVN sześcioodcinkowy serial Bogdana Rymanowskiego "Szpieg" miał mniej widzów niż programy pokazywane w tym samym czasie przez konkurencyjne stacje.

Średnia oglądalność emitowanego we czwartki o 21.30 serialu wyniosła 1,57 mln widzów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. TVN w czasie nadawania produkcji miał 11,98 proc. udziału w grupie 4+ i 10,17 proc. w grupie 16-49. Rok wcześniej TVN w tym paśmie oglądało 2,28 mln widzów, co dawało kanałowi odpowiednio 18,16 proc. i 17,78 proc. udziału.

Wszyscy 4+
16-49
Data AMR SHR % SHR %
19-06-2008 1 590 691 12,05% 9,14%
12-06-2008 636 166 3,89% 2,08%
29-05-2008 1 656 263 13,13% 12,52%
22-05-2008 1 575 877 12,67% 10,97%
15-05-2008 1 738 788 14,82% 14,07%
08-05-2008 2 241 213 18,02% 15,58%
średnia 1 572 719 11,98% 10,17%


Podczas nadawania "Szpiega" TVN była dopiero czwartą stacją pod względem gromadzonej widowni. Liderem pasma z oglądalnością wynoszącą 4,28 mln osób był Polsat. Stacja emitowała wtedy głównie filmy fabularne, ale tak wysoki wynik dały jej pokazywane w dwa ostatnie czwartki mecze Euro 2008, w tym spotkanie Polski z Austrią transmitowane 12 czerwca (wtedy "Szpieg" miał tylko 640 tys., widzów, a mecz w Polsacie - 10,59 mln). Na drugim miejscu w tym paśmie znalazła się TVP 1 (2,33 mln, filmy i "Sprawa dla reportera), a na trzecim - TVP 2 (1,79 mln; gł. "Rodzina Trendych", "Dr. House" i "Warto rozmawiać").


Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
Polsat 4 281 694 32,78%
TVP 1 2 332 806 17,86%
TVP 2 1 789 969 13,70%
TVN - Szpieg 1 572 719 11,98%


Przedstawiciele TVN przed wprowadzeniem "Szpiega" do emisji deklarowali, że produkcja została zrealizowana nie dla czystego zysku, ale dla idei. - To nie jest projekt na komercyjną antenę, ale jeśli TVP nie realizuje podobnych produkcji, musimy czasem przejmować jej misję - tłumaczył wtedy Edward Miszczak, dyrektor programowy kanału.

Misyjność serialu Rymanowskiego dostrzec można także analizując profil widowni produkcji. Najchętniej "Szpiega" oglądali bowiem mieszkańcy średnich i dużych miast oraz osoby ze średnim i wyższym wykształceniem. Poza tym wśród widzów dominowały kobiety i ludzie od 40. do 44. roku życia i powyżej pięćdziesiątki.



AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 83 39,94%

Kobiety 116 60,06%
Wiek 4- 9 12 0,74%

10- 15 32 2,46%

16 - 19 33 2,07%

20 - 24 32 2,84%

25 - 29 65 5,54%

30 - 34 90 7,09%

35 - 39 83 5,59%

40 - 44 120 7,85%

45 - 49 94 7,25%

50 - 54 130 10,72%

55 - 59 222 15,99%

60+ 174 31,87%
Wlk.miasta Wieś 61 23,58%

< 50 tys. 91 21,72%

50-100 tys. 117 10,53%

100-200 tys. 145 11,58%

> 200 tys. 156 32,59%
Zawód Top management 115 9,53%

Pracownicy szczebla średniego 124 16,62%

Pracownicy fizyczni i rolnicy 83 16,21%

Emeryci 174 44,95%

Inne 39 12,69%
Wykształcenie Podstawowe 94 41,52%

Średnie 131 39,48%

Wyższe 132 15,79%

Inne 23 3,20%


Na reklamach nadawanych wokół serialu TVN zarobiła 7,75 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).

Dołącz do dyskusji: TVN: "Szpieg" przegrał z konkurencją

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl