TVN: “Ugotowani” nie dają rady konkurencji
Nowy reality-show TVN-u “Ugotowani”, emitowany w niedziele o 17.00, śledzi średnio 1,21 mln widzów - to mniej oglądających niż rok temu kanał gromadził w tym paśmie. W czasie emisji programu TVN przegrywa też z konkurencją.
Udział “Ugotowanych” w grupie 4+ wynosi po trzech odcinkach średnio 10,60 proc., co daje stacji czwarte miejsce w rynku telewizyjnym – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. W czasie nadawania reality-show liderem rynku jest TVP 1, nadająca “Teleexpress” i “Ojca Mateusza”, co daje jej aż 28,85 proc. udziału. Przed TVN-em plasują się również TVP 2 (końcówka “Na dobre i na złe”, programy kabaretowe; 17,29 proc.) oraz Polsat (powtórki “Szpilek na Giewoncie” i “Hotelu 52”; 10,82 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 TVN ma wyższy udział wynoszący 14,10 proc. i wygrywa z Polsatem, ale nadal lepsze udziały notują tutaj kanały telewizji publicznej: Jedynka (21,58 proc.) oraz Dwójka (16,13 proc.).
W analogicznym okresie ub.r. w paśmie emisji “Ugotowanych” TVN miała nieco lepsze wyniki – stacją oglądało bowiem 1,59 mln widzów, przy udziałach wynoszących odpowiednio 12,17 proc. i 15,84 proc.
Z danych telemetrycznych wynika, że program oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku od 25 do 59 lat oraz mieszkańcy małych, średnich i dużych miast.
W każdym odcinku “Ugotowanych” występują cztery osoby. Każda z nich przygotowuje kolację dla pozostałych uczestników, a efekty jej kulinarnych poczynań są poddawane ocenie konkurentów. Uczestnik, który zdobędzie najwięcej punktów wygrywa pieniądze. Program realizowany jest na licencji brytyjskiego formatu “Come Dine With Me”.
Oglądalność “Ugotowanych" odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
03-10-2010 | 1 167 279 | 10,64% | 13,87% |
10-10-2010 | 1 212 764 | 11,07% | 14,23% |
17-10-2010 | 1 260 307 | 10,14% | 14,20% |
Średnia | 1 212 899 | 10,60% | 14,10% |
Widownia konkurencji w czasie emisji reality-show
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 3 305 696 | 28,85% | 21,58% |
TVP 2 | 1 980 418 | 17,29% | 16,13% |
Polsat | 1 239 617 | 10,82% | 13,06% |
TVN – Ugotowani | 1 212 899 | 10,60% | 14,10% |
Profil widowni programu
WIRTUALNEMEDIA.PL | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 37,44% | 78 |
Kobiety | 62,56% | 121 | |
Wiek | 4-9 | 2,30% | 39 |
10-15 | 3,56% | 51 | |
16 - 19 | 3,69% | 64 | |
20 - 24 | 6,37% | 78 | |
25 - 29 | 12,18% | 137 | |
30 - 34 | 11,75% | 144 | |
35 - 39 | 8,85% | 125 | |
40 - 44 | 7,44% | 116 | |
45 - 49 | 7,31% | 103 | |
50 - 54 | 9,09% | 110 | |
55 - 59 | 9,18% | 121 | |
60+ | 18,27% | 94 | |
Wlk. miasta | Wieś | 27,11% | 70 |
< 50 tys. | 25,37% | 105 | |
50-100 tys. | 8,30% | 97 | |
100-200 tys. | 9,77% | 122 | |
> 200 tys. | 29,45% | 145 | |
Zawód | Top management | 10,24% | 132 |
Pracownicy średniego szczebla | 22,15% | 153 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 23,20% | 115 | |
Emeryci | 25,49% | 102 | |
Inni | 18,91% | 58 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 45,45% | 99 |
Średnie | 35,02% | 118 | |
Wyższe | 13,67% | 120 | |
Inne | 5,86% | 45 |
Dołącz do dyskusji: TVN: “Ugotowani” nie dają rady konkurencji