TVN wyprzedził Polsat na początku letniej ramówki. Mecz Polska-Grecja hitem tygodnia
W minionym tygodniu pozycja lidera oglądalności w rynku telewizyjnym należała do TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 15 do 21 czerwca 2015 roku zmniejszył się o 1,34 pkt. proc. do 11,75 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,63 pkt. proc. i wyniósł 10,39 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się Polsat, który tydzień wcześniej był drugi. Wynik tej stacji to 10,26 proc., po spadku o 0,79 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (7,26 proc.; w dół o 1,69 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVP Info (3,67 proc.; bez zmian), TV Puls (3,28 proc.; bez zmian), TVN7 (3,27 proc.; + 0,35 pkt. proc.), TV4 (3,25 proc.; + 0,25 pkt. proc.), Polsat 2 (1,62 proc.; + 0,26 pkt. proc.), Puls 2 (1,61 proc.; + 0,05 pkt. proc.), TTV (1,60 proc.; + 0,12 pkt. proc.), Polsat Sport (1,39 proc.; + 0,68 pkt. proc.), Polsat Sport News (1,38 proc.; + 0,58 pkt. proc.), TV6 (1,30 proc.; + 0,09 pkt. proc.), TVP Regionalna (1,18 proc.; + 0,09 pkt. proc.) i Polo TV (1,06 proc.; + 0,07 pkt. proc.).
Warto również zwrócić uwagę na fakt, że po raz pierwszy w historii prowadzenia badań telemetrycznych, wszystkie spośród dwudziestu czołowych stacji tygodniowego rankingu, przekroczyły 1 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Wszyscy 4+ |
08.06 - 14.06.2015 r. |
15.06 - 21.06.2015 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVP1 |
759 261 |
13,09% |
712 670 |
11,75% |
2 |
TVN |
566 273 |
9,76% |
630 283 |
10,39% |
3 |
Polsat |
640 701 |
11,05% |
622 263 |
10,26% |
4 |
TVP2 |
519 389 |
8,95% |
440 393 |
7,26% |
5 |
TVP INFO |
212 601 |
3,67% |
222 608 |
3,67% |
6 |
TV PULS |
190 071 |
3,28% |
198 709 |
3,28% |
7 |
TVN7 |
169 477 |
2,92% |
198 426 |
3,27% |
8 |
TV4 |
174 268 |
3,00% |
196 896 |
3,25% |
9 |
TVN24 |
194 535 |
3,35% |
195 735 |
3,23% |
10 |
Polsat2 |
78 855 |
1,36% |
98 106 |
1,62% |
11 |
Puls 2 |
90 259 |
1,56% |
97 770 |
1,61% |
12 |
TTV - Twoja Telewizja |
85 967 |
1,48% |
97 100 |
1,60% |
13 |
TVP Seriale |
83 522 |
1,44% |
85 917 |
1,42% |
14 |
Polsat Sport |
41 259 |
0,71% |
84 609 |
1,39% |
15 |
Polsat Sport News |
46 360 |
0,80% |
83 499 |
1,38% |
16 |
TV6 |
70 023 |
1,21% |
78 756 |
1,30% |
17 |
TVP Regionalna |
63 192 |
1,09% |
71 679 |
1,18% |
18 |
TVP Rozrywka |
58 546 |
1,01% |
67 566 |
1,11% |
19 |
Polsat News |
71 398 |
1,23% |
65 971 |
1,09% |
20 |
Polo TV |
57 248 |
0,99% |
64 613 |
1,06% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,46 pkt. proc. do 11,89 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział zmniejszył się o 1,35 pkt. proc. do 11,60 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka - udział tej stacji, po spadku o 0,54 proc., wyniósł 8,23 proc. Zaś czwartą lokatę zajęła Dwójka (w dół o 1,17 pkt. proc. do 6,65 proc.).
Wszyscy 16-49 |
08.06 - 14.06.2015 r. |
15.06 - 21.06.2015 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVN |
262 754 |
11,43% |
291 242 |
11,89% |
2 |
Polsat |
297 639 |
12,95% |
284 253 |
11,60% |
3 |
TVP1 |
201 521 |
8,77% |
201 736 |
8,23% |
4 |
TVP2 |
179 663 |
7,82% |
163 045 |
6,65% |
5 |
TV PULS |
87 790 |
3,82% |
97 847 |
3,99% |
6 |
TV4 |
71 436 |
3,11% |
88 169 |
3,60% |
7 |
TVN7 |
69 010 |
3,00% |
82 174 |
3,35% |
8 |
TVN24 |
64 040 |
2,79% |
62 026 |
2,53% |
9 |
TTV - Twoja Telewizja |
43 305 |
1,88% |
49 522 |
2,02% |
10 |
Puls 2 |
42 666 |
1,86% |
45 400 |
1,85% |
11 |
TV6 |
35 513 |
1,55% |
41 479 |
1,69% |
12 |
Polsat2 |
31 243 |
1,36% |
39 121 |
1,60% |
13 |
Polo TV |
37 944 |
1,65% |
38 901 |
1,59% |
14 |
TVP Seriale |
37 937 |
1,65% |
35 729 |
1,46% |
15 |
TVP INFO |
32 281 |
1,40% |
35 245 |
1,44% |
16 |
Polsat Sport |
11 857 |
0,52% |
29 077 |
1,19% |
17 |
Polsat Sport News |
13 625 |
0,59% |
27 523 |
1,12% |
18 |
TVP Rozrywka |
24 617 |
1,07% |
26 221 |
1,07% |
19 |
ATM Rozrywka |
23 230 |
1,01% |
25 497 |
1,04% |
20 |
Eska TV |
19 866 |
0,86% |
23 012 |
0,94% |
Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedził Polsat na początku letniej ramówki. Mecz Polska-Grecja hitem tygodnia