TVP ABC z kolejnym rekordem oglądalności. BBC CBeebies zyskało najwięcej
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych we wrześniu br. była stacja TVP ABC, która w grupie 4-12 zanotowała kolejny rekordowy miesięczny wynik. Największym wzrostem pochwalić się mógł BBC CBeebies, a najwięcej stracił Polsat JimJam - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce we wrześniu 2017 roku utrzymał Polsat. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem września 2016 roku zmniejszył się o 15,30 proc. i wyniósł 9,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Oczko niżej znalazł się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był czwarty - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 20,59 proc. do 9,02 proc. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. Justyna Karnowska, dyrektor TVP ABC miesiąc temu portalowi Wirtualnemedia.pl mówiła, że satysfakcjonujące wyniki oglądalności tej stacji są efektem konsekwentnej polityki programowej i przemyślanej selekcji treści.
Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był drugi. Jego udział zmniejszył się o 7,40 proc. do 8,38 proc.
Oczko niżej znalazł się Puls 2, będący rok wcześniej na piątej lokacie. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 23,75 proc. do 7,19 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.
Z czwartego na piąte miejsce spadł Nickelodeon, którego udział zmalał o 11,62 proc. do 6,39 proc.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (4,98 proc. udziału; wzrost o 26,08 proc.), Cartoon Network (3,37 proc. udziału; - 16,17 proc.) i MiniMini+ (3,12 proc. udziału; + 7,59 proc.).
Największym wzrostem, wynoszącym 129,41 proc. do 1,56 proc., pochwalić się mógł BBC CBeebies.
Z kolei najwięcej stracił Polsat JimJam. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 44,35 proc. do 0,69 proc. udziału.
0,01 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci Learning, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca br. Od początku września br. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.
Warto dodać, że w top 121 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem we wrześniu 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,22 proc. Zwiększył się on o 20,79 proc.
Drugi był Nickelodeon, który w analizowanym okresie miał 0,71 proc. udziału (do góry o 4,41 proc.).
Podium, z wynikiem na poziomie 0,53 proc. (wzrost o 39,47 proc.), uzupełnia Nick Jr, który awansował z miejsca czwartego.
Największy wzrost, wynoszący 50 proc. do 0,15 proc., zanotował tutaj teleTOON+. Również i tutaj najwięcej stracił Polsat JimJam - było to 44,44 proc. do 0,10 proc. udziału.
Dołącz do dyskusji: TVP ABC z kolejnym rekordem oglądalności. BBC CBeebies zyskało najwięcej