TVP podnosi ceny reklam, najdroższe spoty przy „M jak miłość” i skokach narciarskich w Pjongczangu
Z ogłoszonej właśnie przez biuro reklamy Telewizji Polskiej oferty na luty br. wynika, że ceny reklam w skali roku wzrosły średnio od kilku do kilkunastu procent. Tradycyjnie już najwięcej trzeba zapłacić za spot przy serialu „M jak miłość”, drogie są też reklamy przy transmisji skoków narciarskich na igrzyskach olimpijskich w Pjongczangu.
Marketerzy zainteresowani obecnością w bloku reklamowym przy „M jak miłość” zapłacą do 64 tys. zł za emisję 30-sek. spotu (cena netto, bez rabatów). To 14 tys. zł więcej niż w lutym ub.r.
50 tys. zł kosztuje z kolei spot, który zostanie wyemitowany przy zawodach w skokach narciarskich w ramach zimowych igrzysk olimpijskich w Pjongczangu. Cena ta dotyczy bloków reklamowych przy konkursie indywidualnym na normalnej skoczni 10 lutego oraz na dużej skoczni 17 lutego. Jak podaje TVP, zawody odbędą się w dobrym czasie z perspektywy polskiego widza - w soboty od godziny 14.20.
Ceny reklam w blokach przy transmisjach z pozostałych dyscyplin są znacznie niższe - mieszczą się w przedziale od kilku do maksymalnie kilkunastu tys. zł. Biuro reklamy TVP dodaje, że najdrożej wyceniono reklamy przy skokach narciarskich, bo ta dyscyplina była najchętniej oglądana w czasie poprzednich igrzysk. Turniej indywidualny na dużej skoczni oglądało średnio 6,4 mln zł widzów i miał 61,5 proc. udziału w widowni (grupa komercyjna, wszyscy w wieku 16-59). Popularność transmisji przekładała się na oglądalność reklam. Rekordowy spot oglądało 6,2 mln widzów, co oznaczało 26,8 GRP z pojedynczej emisji (grupa komercyjna).
W trakcie igrzysk TVP1 będzie emitować codziennie program „Dzień na Igrzyskach” - za spot przy nim trzeba zapłacić do 23,5 tys. zł.
- Duże wydarzenia sportowe przyciągają nie tylko widownię spragnioną emocji i sukcesów Polaków, ale również reklamodawców i sponsorów. Jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że jesteśmy jedynym nadawcą naziemnym, co gwarantuje wysoką widownię. Już dziś widzimy spore zainteresowanie ze strony sponsorów, dodatkowo zwiększane przez dobre wyniki sportowe naszych reprezentantów. W tym roku mocno stawiamy na łączenie oferty telewizyjnej i online, co pozwala na kompleksowe i najbardziej efektywne dotarcie do pożądanej widowni - komentuje Ewelina Czuba, dyrektor biura reklamy TVP.
Wysokie ceny reklam obowiązują ponadto przy pokazywanych w TVP2 serialach. Spot przy „Barwach szczęścia” kosztuje do 48,6 tys. zł (przed rokiem było to 39,9 tys. zł), a przy „Na dobre i na złe” - 43,9 tys. zł (w ub.r. 36,2 tys. zł).
Sporo mniej kosztuje natomiast reklama przy sobotnim talent show „The Voice Kids” - maksymalnie 22,3 tys. zł. 6 lutego w TVP2 zostanie pokazana gala „25 lat Gazety Polskiej” - za reklamę przy niej trzeba zapłacić do 33,5 tys. zł.
Wśród seriali emitowanych w TVP1 najdroższą reklamowo pozycją jest „Blondynka” - spot przy tej produkcji wyceniono na 37,1 tys. zł czyli 11,5 tys. zł drożej niż w lutym ub.r. Z kolei za reklamę przy „Ojcu Mateuszu” marketerzy zapłacą 25,3 tys. zł (w ub.r. 24,4 tys. zł). Cena reklamy przy piątkowym programie „The Wall Wygraj Marzenia” wynosi 17,6 tys. zł.
14 i 21 lutego TVP1 będzie transmitować mecze piłkarskiej Ligi Mistrzów. Spot przy tych transmisjach kosztuje maksymalnie 26,6 tys. zł.
W porównaniu z lutym ub.r. wzrosły ceny reklam przy serwisie sportowym i prognozie pogody w TVP1 po głównym wydaniu „Wiadomości”. Cena spotu przy sporcie wzrosła z 34,1 tys. zł do 44,9 tys. zł w niedziele oraz z 26,3 tys. zł do 30,7 tys. zł w dni powszednie.
Reklamy przy prognozie pogody zdrożały z kolei z 31,5 tys. zł do 43,1 tys. zł w niedzielne wieczory oraz z 21 tys. zł 27,9 tys. zł w dni robocze.
Mniej kosztują natomiast reklamy przy głównym wydaniu „Wiadomości” w niedzielny wieczór - cena wynosi 25,8 tys. zł (wobec 36,7 tys. zł w ub.r.). koszt reklamy emitowanej przy tym serwisie od poniedziałku do piątku wynosi 18,4 tys. zł, czyli 5,2 tys. zł więcej niż rok temu.
Telewizja Polska ogłosiła cennik reklamowy na luty br. równocześnie z TVN Media. Sprzedaż czasu antenowego wg cennika będzie prowadzona do 24 stycznia, a zamówienia na pakiety KZP będą przyjmowane do najbliższego piątku.
Dołącz do dyskusji: TVP podnosi ceny reklam, najdroższe spoty przy „M jak miłość” i skokach narciarskich w Pjongczangu