SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP zarabia na Euro 2012 więcej niż Polsat na Euro 2008

Wpływy TVP z reklam przy meczach Euro 2012 po siedmiu dniach imprezy wyniosły 51 mln zł. To o 14 mln zł więcej od przychodów Polsatu po siedmiu dniach Euro 2008. Jednak to w Polsacie bloki były bardziej wypełnione spotami niż w TVP.

Reklamy wyemitowane przy transmisjach meczów w TVP1, TVP2, TVP Sport i TVP HD w dniach 8-14 czerwca br. (rozegrano wtedy łącznie 14 meczów) przyniosły nadawcy 49,95 mln zł, a przy powtórkach spotkań dodatkowe 1,53 mln zł (to dane cennikowe netto dotyczące spotów i billboardów sponsorskich, nie zawierają zatem rabatów). Wpływy samej Jedynki z emisji spotkań na żywo wyniosły 35,66 mln zł (ta antena nadawała najchętniej oglądane mecze Polaków), a Dwójki - 13,57 mln zł - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych przez dom mediowy PanMedia Western dla portalu Wirtualnemedia.pl.

StacjaWpływy
Transmisje
TVP1 35 657 855
TVP213 570 820
TVP HD409 030
TVP Sport313 407
Suma49 951 112
Retransmisje
TVP1+TVP2+TVP Sport+TVP HD1 531 321
Całość51 482 433


Dla porównania, łączne wpływy reklamowe Telewizji Polsat po siedmiu dniach trwania Euro 2008 (7-13 czerwca 2008) wyniosły 36,58 mln zł, w tym 34,9 mln zł przyniosły reklamy emitowane na głównej antenie (wszystkie mecze emitowano także w Polsacie Sport Extra, a wybrane również w Polsacie Sport, w kanałach tematycznych znajdowały się też powtórki).

Spotkania pokazywane przez TVP cieszą się jednak zdecydowanie większą widownią niż te transmitowane cztery lata temu przez Polsat. Dwa pierwsze mecze Polaków w Euro 2012 oglądało odpowiednio średnio 13,3 mln i 14,7 mln widzów, a pozostałe spotkania gromadziły od 5,6 mln do 8,2 oglądających (łączne dane dla TVP1/2, TVP HD i TVP Sport). Natomiast dwa pierwsze mecze reprezentacji Polski w Polsacie miały „tylko” 10,3 mln widzów, a pozostałe mecze śledziło od 2,3 mln do 3,9 mln osób (dane bez Polsatu Sport Extra, więcej o widowni Euro 2008).

Telewizja Polska sprzedaje czas reklamowy przy meczach tylko z cennika (z góry ustalona cena), natomiast Polsat po sprzedaży cennikowej dodatkowo prowadził sprzedaż pakietową (cena zależy od finalnej widowni). To wpłynęło na fakt, że bloki przy spotkaniach w Polsacie były bardziej wypełnione reklamami niż te w TVP.

Telewizja Polska przy transmisjach meczów Euro 2012 w TVP1 przez pierwsze siedem dni wyemitowała 380 spotów, a w TVP2 - 306 spotów, co daje łącznie 686 spotów przy 14 meczach. Średnio w jedynym breaku było siedem reklam (TVP Sport i TVP HD pokazały po tyle samo spotów co łącznie główne anteny, bo emitowały wszystkie mecze i reklamy równolegle z nimi). Natomiast Polsat po siedmiu dniach Euro 2008 przy transmisjach 14 spotkań pokazał aż 1035 spotów (Polsat Sport Extra - 1158, a nadający tylko część meczów Polsat Sport - 192). Średnia liczba reklam w jednej przerwie w Polsacie to 10.

- Lepsze wypełnienie bloków przy Euro 2008 może być wynikiem faktu, że 2008 rok do jesieni był rokiem dobrej koniunktury, podczas gdy od 2011 wyraźnie odczuwalne są w Polsce skutki światowego kryzysu. Ponadto wydaje się, ze Polsat lepiej rozplanował liczbę breaków podczas transmisji umieszczając więcej bloków reklamowych w studiu mistrzostw, klasyfikowanym jako część transmisji - mówi Wirtualnemedia.pl. Marek Racławski, head of TV Department w domu mediowym PanMedia Western.

Średnie CPP przy transmisjach pierwszych spotkań w TVP1 wyniosło 5584 zł, a w TVP2 - 4857 zł. Cztery lata temu w Polsacie kształtowało się ono na poziomie 4606 zł.

Przy meczu Polska-Grecja, który oglądało w samej TVP1 12,55 mln widzów, pokazano łącznie na tej antenie 80 spotów, a jej cennikowe wpływy wyniosły 11,15 mln zł (dane łącznie z ceremonią otwarcia). Natomiast wtorkowe spotkanie Polska-Rosja (13,57 mln widzów w TVP1) to 62 spoty w Jedynce i 8,28 mln zł przychodów z nich.

Biuro Reklamy TVP cały czas sprzedaje czas reklamowy przy meczach Euro 2012. - Sprzedaż zakończy się przed samym finałem. Po meczu Polska - Rosja mnóstwo klientów wyraziło chęć zaistnienia jeszcze przy Euro co jest najlepszym dowodem na to, że świetna oglądalność przekłada się na wzrost zainteresowania marketerów - powiedziała nam w zeszłym tygodniu Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowa TVP.

- Gdyby był 2008 rok marketerzy na pewno wykorzystaliby świetne wyniki oglądalności. W tym roku ciężko wyrokować jak zachowają się reklamodawcy - uważa Marek Racławski. Teraz zainteresowanie widzów i reklamodawców Euro 2012 może jednak spaść, bo Polska po fazie grupowej odpadła z Mistrzostw. Ostatni mecz z jej udziałem (Polska-Czechy) TVP pokazała w miniona sobotę. Obejrzało go średnio 13,07 mln widzów (więcej na ten temat).

Cztery z pięciu firm, które wydały dotąd najwięcej pieniędzy na reklamę przy meczach Euro 2012 to oficjalni sponsorzy Mistrzostw - Coca-Cola, Mc Donald's, Hyundai-Kia Group i Sharp. Na piątym miejscu znalazła się Grupa Żywiec.

FirmaWydatki
COCA COLA5 683 135
MCDONALDS5 339 170
HYUNDAI-KIA GROUP3 155 210
SHARP3 143 300
GRUPA ZYWIEC SA2 747 544

Dołącz do dyskusji: TVP zarabia na Euro 2012 więcej niż Polsat na Euro 2008

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kibic
Zauważcie, że Czesi przyjechali do nas zwykłym pociągiem, nie mają własnego kucharza, psychologa, nie gwiazdorzą a jednak zajęli 1 miejsce w grupie. A nasi nawet po przegranym meczu zamiast autobusem (po świetnych pofobno drogach) samolotem do W-wy musieli lecieć. Żenada
odpowiedź
User
adam m.
TVP zarabia tyle i blokuje internautę !

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/film_mecz_o_wszystko_zablokowany_przez_tvp_235508.html
odpowiedź
User
Piotrk
Po tym jak Polska odpadła z turnieju, przychody dla TVP trochę stopnieją.
odpowiedź