Twitter z kwartalną stratą pomimo wzrostu przychodów
Twitter odnotował znaczny wzrost przychodów w III kwartale, ale zakończył go ze stratą. Wszystko przez bardzo wysokie odszkodowanie, które musiał wypłacić inwestorom.
Twitter w III kwartale 2021 roku miał przychody kwartalne w wysokości 1,28 mld dolarów, co stanowi wzrost o 37 proc. w stosunku do 936,2 mln w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Pomimo wzrostu przychodów spółka odnotowała w trzecim kwartale stratę netto w wysokości 537 mln dolarów. W poprzednim roku Twitter zakończył analogiczny okres zyskiem netto w wysokości 29 mln dolarów.
Odszkodowanie dla akcjonariuszy
Firma odnotowała stratę na akcję w wysokości 54 centów. Jest ona większa, niż wstępnie zakładali analitycy, jednakże wynika to w głównej mierze z zapłaty jednorazowej ugody wypłaconej we wrześniu w celu rozstrzygnięcia pozwu akcjonariuszy. Twitter musiał wówczas wypłacić odszkodowanie w wysokości 766 mln dolarów dla inwestorów.
Przypomnijmy, że w 2016 firma została oskarżona o wprowadzenie akcjonariuszy w błąd. Portal społecznościowy miał rzekomo tuszować informacje o spadającej liczbie użytkowników korzystających z platformy w okresie od 6 lutego do 28 lipca 2015 r.
Przychody z reklam w trzecim kwartale br. były dla Twittera wyższe o 41 proc. i wyniosły 1,14 mld dolarów. Dzienna monetyzowalna liczba aktywnych użytkowników (mDAU) wzrosła o 13% względem analogicznego okresu poprzedniego roku i wyniosła 211 mln, przy wstępnych analitycznych założeniach prognozujących ilość 211,9 mln.
Firma przewiduje, że w czwartym kwartale przychody całkowite wyniosą między 1,5 mld a 1,6 mld dolarów. Przychody operacyjne prognozowane są na kwotę między 130 mln a 180 mln dolarów.
Zmiana polityki prywatności w Apple
Wielu analityków zakładało, że ze względu na zmiany polityki prywatności dla systemów iOS od Apple, portal może ponieść straty finansowe. Twitter poinformował jednak, że zmiany, w wyniku których ograniczono możliwość kierowania reklam do konkretnych użytkowników, okazały się znacznie mniejsze, niż zakładano. Firma prognozuje również, że czynnik ten nie powinien wpłynąć na wyniki w kolejnym kwartale.
Nowa polityka prywatności amerykańskiego giganta technologicznego względem programów dystrybuowanych za pośrednictwem App Store wpłynęła negatywnie na możliwość mierzenia skuteczności kampanii reklamowych. Wynika to z wprowadzenia funkcji umożliwiającej użytkownikom iPhone’ów blokadę śledzenia przez aplikacje. Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa wrażliwych danych konsumentów związanych z Apple.
Akcje spółki Snap spadły o ponad 20 proc. Firma obwinia Apple
Właściciel aplikacji Snapchat, Snap podał nowe sprawozdanie finansowe. Wynika z niego, że w trzecim kwartale br. przychody spółki wzrosły o 57 proc. do kwoty 1 mld dolarów w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku. Równocześnie firma poinformowała, że globalna baza aktywnych użytkowników Snapchata wzrosła w ubiegłym kwartale o 23 proc. przekraczając liczbę 306 mln. Z raportu wynika, że strata operacyjna wzrosła o 8 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku do 181 milionów dolarów, podczas gdy strata netto spadła o 64 proc. do 72 milionów dolarów.
Dołącz do dyskusji: Twitter z kwartalną stratą pomimo wzrostu przychodów