Strata „Tygodnika Solidarność” wzrosła do 668 tys. zł
W ub.r. spółka Tysol wydająca „Tygodnik Solidarność” i jego serwis internetowy zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 3,9 proc. do 2,73 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się z 580 do 668,5 tys. zł. Zapowiada nowy system do pozyskiwania prenumeratorów i reklamodawców.
Przychody wydawcy „Tygodnika Solidarność” zmalały z 2,84 mln zł w 2018 roku do 2,73 mln zł. W sprawozdaniu nie podano, jaka część pochodziła ze sprzedaży pisma, a jaka z publikacji reklam.
„Tygodnik Solidarność” nie został zgłoszony do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. W listopadzie ub.r. został wprowadzony do oferty sprzedażowej Empiku, jednocześnie zwiększono jego nakład.
Koszty 0,9 proc. w dół
Wydatki operacyjne Tysola w ub.r. wyniosły 3,38 mln zł, po spadku o 0,8 proc. z 3,4 mln zł w 2018 roku. Wynika to głównie ze zmniejszenia się kosztów usług obcych z 1,38 do 1,21 mln zł, natomiast koszty określone jako pozostałe zmalały ze 134,2 do 93,9 tys. zł.
Za to nakłady na wynagrodzenia poszły w górę z 1,52 do 1,63 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - ze 109,7 do 183,6 tys. zł.
Większy spadek przychodów niż kosztów spowodował pogłębienie się ujemnych wyników rentowności wydawcy „Tygodnika Solidarność”. Strata sprzedażowa wzrosła z 558,7 do 644,1 tys. zł, strata operacyjna - z 573,4 do 658,1 tys. zł, a strata brutto i netto - z 580 do 668,5 tys. zł.
Tysol należy do NSZZ „Solidarności”. Związek pod koniec czerwca na walnym zgromadzeniu zdecydował, że zeszłoroczna strata spółki zostanie pokryta z przyszłym zysków.
W sprawozdaniu zapowiedziano, że firma w br. „planuje działania zamierzające do stworzenia systemu pozyskiwania nowych prenumeratorów i kontrahentów w zakresie oferowanych usług wydawniczych, reklamowych, szkoleniowych itd.”.
- Najważniejszym celem Zarządu będą działania wszechstronnie ukierunkowane na rozwój działalności Spółki min. poprzez prace zmierzające do wzmocnienia pozycji wydawanego „Tygodnika Solidarność” na polskim rynku wydawniczym oraz rozwoju portalu Tysol.pl na potrzeby odbiorców zewnętrznych, jak również wewnętrznych w ramach struktur związkowych
Ile zarabiają wydawcy innych tygodników opinii?
Sprawozdania finansowe za ub.r. złożyli już wydawcy kilku innych tygodników opinii. Spółka Tygodnik Powszechny osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 6,9 proc. do 10,17 mln zł, a jej zysk netto zmalał ze 181,8 do 36,6 tys. zł.
Niezależne Wydawnictwo Polskie, wydawca „Gazety Polskiej”, zanotowało spadek przychodów o 0,4 proc. do 17,94 mln zł oraz zysku netto z 311,9 do 305,8 tys. zł. Firma spisała na straty 613,3 tys. zł należności od Ruchu.
Firma Polityka, wydająca m.in. tygodnik „Polityka” i dwutygodnik „Forum”, w ub.r. zanotowała wzrost przychodów o 1,4 proc. do 37,29 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 5,5 proc. zysk netto poszedł w górę z 388,7 tys. zł do 1,44 mln zł.
Z kolei Fratria, właściciel m.in. „Sieci”, „Gazety Bankowej”, wPolityce.pl i Telewizji wPolsce.pl, osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów o 9,2 proc. do 36,68 mln zł oraz zysku netto z 2,81 do 3,18 mln zł. Wpływy z reklam wyniosły 28,14 mln zł, a ze sprzedaży prasy - 7,8 mln zł
Dołącz do dyskusji: Strata „Tygodnika Solidarność” wzrosła do 668 tys. zł