Tylko „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Polska Codziennie” na plusie. „Rzeczpospolita” straciła najwięcej (sprzedaż kioskowa)
W listopadzie ub.r. większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Zyskały tylko „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Polska Codziennie”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w listopadzie 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 296 489 egz. W porównaniu do listopada 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,32 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,89 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (Muator) ze średnim wynikiem na poziomie 140 103 egz., notując spadek o 6,84 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,32 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 3,87 proc. i wyniosła 106 858 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,04 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego średni wynik poszedł do góry o 19,33 proc. do 10 046 egz. Tytuł ten awansował z miejsca siódmego na szóste.
Z kolei na siódmą lokatę spadła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik zmalał bowiem o 12,34 proc. do 7 773 egz.
ZKDP |
listopad |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
299 819 |
299 819 |
296 489 |
3 136 |
313 510 |
313 510 |
309 860 |
3 388 |
Super Express |
141 778 |
141 058 |
140 103 |
955 |
152 116 |
151 396 |
150 391 |
1 005 |
Gazeta Wyborcza |
177 979 |
157 055 |
106 858 |
48 073 |
190 296 |
167 267 |
111 159 |
53 925 |
Przegląd Sportowy |
28 721 |
28 721 |
27 780 |
597 |
31 656 |
31 656 |
30 608 |
635 |
Gazeta Polska Codziennie |
19 975 |
19 929 |
19 514 |
176 |
19 265 |
19 247 |
18 754 |
75 |
Dziennik Gazeta Prawna |
56 251 |
46 142 |
10 046 |
25 928 |
54 580 |
44 765 |
8 419 |
27 409 |
Rzeczpospolita |
56 000 |
55 055 |
7 773 |
37 280 |
57 309 |
55 005 |
8 867 |
38 741 |
Puls Biznesu |
13 181 |
10 594 |
1 622 |
6 038 |
14 241 |
10 673 |
1 664 |
6 572 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
5 740 |
5 135 |
1 253 |
1 511 |
5 406 |
4 991 |
1 392 |
1 478 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Polska Codziennie” na plusie. „Rzeczpospolita” straciła najwięcej (sprzedaż kioskowa)