Tylko „Fakt” notuje wzrost czytelnictwa wśród dzienników
Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, który zwiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą” - wynika z badania PBC General za okres od kwietnia do września 2014 roku, zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.
Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w II i III kwartale 2014 roku sięgało 12,29 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,82 proc. Oznacza to jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 0,47 pkt. proc.
Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,77 pkt. proc. do 8,63 proc. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,77 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,40 pkt. proc.
Tuż za podium uplasował się dziennik „Metro” (Agora), którego wynik czytelnictwa zmalał o 0,92 pkt. proc. do poziomu 3,03 proc.
Wiek: 15-75 lat |
kwiecień 2014 : wrzesień 2014 |
kwiecień 2013 : wrzesień 2013 |
Tytuł |
procent respondentów |
|
Fakt |
12,29% |
11,82% |
Gazeta Wyborcza |
8,63% |
10,40% |
Super Express |
4,77% |
5,17% |
Metro |
3,03% |
3,95% |
Przegląd Sportowy |
2,99% |
3,63% |
Rzeczpospolita |
2,09% |
2,69% |
Dziennik Gazeta Prawna |
1,71% |
1,81% |
Nasze Miasto |
1,22% |
1,22% |
Gazeta Podatkowa |
0,56% |
0,66% |
Sport |
0,49% |
0,58% |
Puls Biznesu |
0,22% |
0,32% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
0,09% |
0,20% |
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie siedem z dwunastu dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, jeden tytuł zanotował taki sam wynik, a pozostałe pięć odnotowało niższe wskaźniki. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Gazeta Podatkowa”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, takim samym - „Nasze Miasto”, a niższym - „Fakt”, „Super Express”, „Rzeczpospolita” i „Sport”.
Wiek: 16-59 lat |
kwiecień 2014 : wrzesień 2014 |
Tytuł |
procent respondentów |
Fakt |
11,29% |
Gazeta Wyborcza |
8,88% |
Super Express |
4,39% |
Przegląd Sportowy |
3,26% |
Metro |
3,20% |
Rzeczpospolita |
2,06% |
Dziennik Gazeta Prawna |
1,83% |
Nasze Miasto |
1,21% |
Gazeta Podatkowa |
0,61% |
Sport |
0,38% |
Puls Biznesu |
0,24% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
0,10% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2013 do września 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków i w okresie od kwietnia 2014 do września 2014 roku na losowej próbie 19 554 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 15 536 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Fakt” notuje wzrost czytelnictwa wśród dzienników