SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Uber: 3,6 mld dolarów przychodu i 2,2 mld dolarów straty w trzech kwartałach 2016 roku

W ciągu dziewięciu miesięcy 2016 roku Uber zanotował stratę na poziomie 2,2 mld dolarów, jednocześnie jednak przychody firmy osiągnęły 3,6 mld. Według prognoz startup wyceniany na 69 mld dolarów może zakończyć rok ze stratą ponad 3 mld dolarów.

Dane dotyczące wyników finansowych Ubera podał serwis Bloomberg. Nie pochodzą one jednak oficjalnie od firmy, ale z jednego z anonimowych źródeł w Uberze, na które powołuje się Bloomberg.

Pierwszych 9 miesięcy br. Uber zamknął stratą na poziomie 2,2 mld dol., a według prognoz do końca roku mogą one przekroczyć kwotę 3 mld. Z kolei przychody netto amerykańskiego startupu zamknęły się we wspomnianym okresie kwotą przekraczającą 3,6 mld dol., zaś do końca roku mogą one sięgnąć 5,5 mld dol.

Bloomberg podał także nieoficjalne rezultaty Ubera dotyczące III kwartału br. W tym okresie przychody firmy wyniosły 1,7 mld dol., co oznacza wzrost w porównaniu z II i I kwartałem (odpowiednio 1,1 mld oraz 960 mln dol.).

Strata Ubera w III kwartale br. osiągnęła poziom 800 mln dol. Obecna wycena rynkowa spółki pozostaje jednak wciąż bardzo wysoka i wynosi 69 mld dol. - to tyle na ile wyceniane są na rynku razem General Motors Co. i Twitter Inc.

  • Więcej informacji:
  • Uber

Dołącz do dyskusji: Uber: 3,6 mld dolarów przychodu i 2,2 mld dolarów straty w trzech kwartałach 2016 roku

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lee
Uber NIGDY nie miał zysku, nigdy przez tyle lat ile istnieje. Normalnie takie firmy bankrutują...to chyba jakiś przekręt.
odpowiedź
User
Grzesiek
Uber NIGDY nie miał zysku, nigdy przez tyle lat ile istnieje. Normalnie takie firmy bankrutują...to chyba jakiś przekręt.

W Polsce takie Grono.net w ten sposób długo funkcjonowało - przez branie kasy od inwestorów (Wilam, Intel) i palenie hajsiwem w piecu. Ale Grono miało fatalny PR i użytkownicy sami od tego odeszli. Uber inwestuje w fanbojów i sponsorowane teksty na necie, więc tak szybko nie zdechnie. Im chodzi o zdobycie rynku poprzez zaniżone ceny, a po wykończeniu konkurencji (zauważcie jak mocno robią czarny PR taksiarzom) podwyższenie cen i zgarnianie profitów
odpowiedź
User
enzo
Kod na darmowy przejazd do 25 zł dla nowych użytkowników UBER (obowiązuje w całej Polsce):
UBERSLASKI
odpowiedź