Unilever kontrolowany w związku z twierdzeniami o ekologii w swoich reklamach
Koncern Unilever, do którego należą takie marki, jak Dove, Rexona, Axe, Knorr czy Domestos jest obecnie badany przez organizację CMA pod kątem potencjalnego „zawyżania” twierdzeń dotyczących ochrony środowiska w swoich reklamach.
Unilever jest objęty dochodzeniem przez brytyjski organ nadzoru konkurencji CMA po wstępnej kontroli, która ujawniła „szereg niepokojących praktyk” stosowanych w marketingu Unilever.
CMA stwierdziła, że konsumenci „mogą zostać wprowadzeni w błąd” „ekologicznymi” twierdzeniami Unilever dotyczącymi niektórych jej produktów. Dodał, że Unilever może przeceniać stopień ekologiczności niektórych produktów, używając „niejasnych i ogólnych” twierdzeń oraz niejasnych stwierdzeń na temat możliwości recyklingu.
Organ nadzorujący konkurencję obawia się również, że niektóre twierdzenia firmy Unilever dotyczące zrównoważonego rozwoju w jej reklamach skupiających się na jednym aspekcie produktu mogą sugerować, że dany produkt jest w całości przyjazny dla środowiska, natomiast twierdzenia dotyczące niektórych składników mogą wyolbrzymiać naturalność produktu oraz że użycie kolorów i obrazów – takich jak zielone liście – stwarza wrażenie, że niektóre produkty są bardziej ekologiczne, niż są w rzeczywistości.
Ani CMA, ani Unilever nie ujawniły, które konkretne reklamy, marki lub produkty są brane pod uwagę w dochodzeniu.
Rzecznik Unilever powiedział serwisowi Campaign, że firma jest „zaskoczona i rozczarowana” oświadczeniem CMA i „odpiera” twierdzenie, że jego twierdzenia „w jakikolwiek sposób wprowadzają w błąd”.
- Firma Unilever dokłada wszelkich starań, aby na opakowaniach umieszczać odpowiedzialne oświadczenia dotyczące zalet naszych produktów oraz dbać o to, aby były one przejrzyste i jasne. Wdrożyliśmy solidne procesy, które zapewniają, że wszelkie twierdzenia mogą być uzasadnione. Będziemy nadal współpracować z CMA i w pełni spełniać dalsze prośby o informacje - przekazał.
Potencjalne skutki śledztwa obejmują zabezpieczenie przed Unileverem działań zobowiązujących firmę do zmiany sposobu działania, skierowanie sprawy do sądu lub zamknięcie sprawy bez dalszych działań.
Dołącz do dyskusji: Unilever kontrolowany w związku z twierdzeniami o ekologii w swoich reklamach