SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Unilever kontrolowany w związku z twierdzeniami o ekologii w swoich reklamach

Koncern Unilever, do którego należą takie marki, jak Dove, Rexona, Axe, Knorr czy Domestos jest obecnie badany przez organizację CMA pod kątem potencjalnego „zawyżania” twierdzeń dotyczących ochrony środowiska w swoich reklamach.

Unilever jest objęty dochodzeniem przez brytyjski organ nadzoru konkurencji CMA po wstępnej kontroli, która ujawniła „szereg niepokojących praktyk” stosowanych w marketingu Unilever.

CMA stwierdziła, że ​​konsumenci „mogą zostać wprowadzeni w błąd” „ekologicznymi” twierdzeniami Unilever dotyczącymi niektórych jej produktów. Dodał, że Unilever może przeceniać stopień ekologiczności niektórych produktów, używając „niejasnych i ogólnych” twierdzeń oraz niejasnych stwierdzeń na temat możliwości recyklingu.

Organ nadzorujący konkurencję obawia się również, że niektóre twierdzenia firmy Unilever dotyczące zrównoważonego rozwoju w jej reklamach skupiających się na jednym aspekcie produktu mogą sugerować, że dany produkt jest w całości przyjazny dla środowiska, natomiast twierdzenia dotyczące niektórych składników mogą wyolbrzymiać naturalność produktu oraz że użycie kolorów i obrazów – takich jak zielone liście – stwarza wrażenie, że niektóre produkty są bardziej ekologiczne, niż są w rzeczywistości.

Ani CMA, ani Unilever nie ujawniły, które konkretne reklamy, marki lub produkty są brane pod uwagę w dochodzeniu.

Rzecznik Unilever powiedział serwisowi Campaign, że firma jest „zaskoczona i rozczarowana” oświadczeniem CMA i „odpiera” twierdzenie, że jego twierdzenia „w jakikolwiek sposób wprowadzają w błąd”.

- Firma Unilever dokłada wszelkich starań, aby na opakowaniach umieszczać odpowiedzialne oświadczenia dotyczące zalet naszych produktów oraz dbać o to, aby były one przejrzyste i jasne. Wdrożyliśmy solidne procesy, które zapewniają, że wszelkie twierdzenia mogą być uzasadnione. Będziemy nadal współpracować z CMA i w pełni spełniać dalsze prośby o informacje - przekazał. 

Potencjalne skutki śledztwa obejmują zabezpieczenie przed Unileverem działań zobowiązujących firmę do zmiany sposobu działania, skierowanie sprawy do sądu lub zamknięcie sprawy bez dalszych działań.

 

 

Dołącz do dyskusji: Unilever kontrolowany w związku z twierdzeniami o ekologii w swoich reklamach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl