UPS i FedEx najbardziej wartościowymi firmami kurierskimi (top 25)
Według tegorocznego zestawienia firmy analitycznej Brand Finance obecnie najbardziej wartościową marką logistyczną na świecie jest koncern UPS wyceniany na ponad 22 miliardy dolarów. W pierwszej trójce znalazły się też FedEx i JR, podium opuściła natomiast firma DHL.
Brand Finance wyjaśnia, że ranking jest zbudowany w oparciu o kilka czynników dotyczących konkretnej firmy. Wśród nich są kondycja finansowa i wycena marki, jej wizerunek wśród klientów, trafione lub chybione inwestycje czy zadowolenie pracowników.
W zestawieniu na rok 2017 nie ma zmian na szczycie listy, którą podobnie jak w ub.r. otwiera koncern UPS, którego wartość wyceniono na ponad 22,1 mld dol. Na drugim miejscu pozostaje FedEx (17 mld dol.), a na trzecim znalazła się japońska firma JR, która wyprzedziła DHL zamykający podium w ub.r.
W pierwszej dziesiątce dominują firmy logistyczne z USA, które stanowią połowę czołówki rankingu. Z kolei największy spadek zanotował duński Maersk, który obecnie jest na 12. pozycji, podczas gdy rok wcześniej zajmował 6. miejsce. W zestawieniu nie ma żadnej polskiej firmy kurierskiej, choć zwycięski UPS świadczy swoje usługi także w naszym kraju.
Zestawienie 25 najbardziej wartościowych firm logistycznych 2017 roku:
Dołącz do dyskusji: UPS i FedEx najbardziej wartościowymi firmami kurierskimi (top 25)