Urodziny "Claudia"
Claudia - lider rynku czasopism kobiecych ma 10 lat
Na rynku ukazała się urodzinowa edycja magazynu Claudia, wydawanego przez G+J Polska. Do magazynu dołączono urodzinowe dodatki - specjalną edycję Książki Kucharskiej z najlepszymi przepisami Claudii z 10 lat i modny naszyjnik.
Miesięcznik wydawany jest w Polsce od maja 1993 r. Claudia szybko osiągnęła pozycję lidera pod względem sprzedaży i czytelnictwa, nie tylko wśród magazynów kobiecych, ale i wszystkich miesięczników wydawanych w Polsce. Obecnie Claudię czyta 5,12 mln osób*). Średnia sprzedaż w 2002 r. wyniosła 642 tys. egzemplarzy**). Na przestrzeni ostatnich 10 lat sprzedaliśmy 88,8 mln egzemplarzy Claudii.
Wysoka sprzedaż i szeroki zasięg pisma zapewniły Claudii pozycję lidera na rynku reklamowym wśród polskich miesięczników. W 2002 roku wpływy z reklamy brutto przekroczyły 54,69 mln zł***).
Claudia jest poradnikiem na najwyższym poziomie, zawiera praktyczne informacje i prezentuje najnowsze trendy ze wszystkich sfer życia interesujących przede wszystkim kobiety.
"Claudia to nasz pierwszy tytuł wydawany w Polsce. Jest więc - jako lider rynku praktycznych miesięczników dla kobiet - symbolem sukcesu wydawnictwa G+J. W październiku 2001 roku, podążając za oczekiwaniami rynku, odświeżyliśmy szatę graficzną. Na początku 2002 roku wprowadziliśmy na rynek również mniejszy format magazynu, a w połowie tego samego roku uruchomiona została strona internetowa www.claudia.pl. Jesteśmy dumni z odniesionego sukcesu, którego współtwórcą jest pani Ewa Kacprzycka - jedna z najlepszych polskich dziennikarek, redaktor naczelna Claudii od początku istnienia pisma, a dziś także jego wydawca. Zapewniam, że nadal z ogromnym zapałem pracujemy nad dalszym rozwojem i umacnianiem pozycji Claudii" - powiedział Oliver Voigt, prezes G+J Polska.
Wiodąca pozycja rynkowa Claudii oraz doskonała kondycja tygodników wydawanych przez G+J Polska: Naj (średnia sprzedaż w 2002 to ponad 463 tyś. egzemplarzy**), czytelnictwo: ponad 6,3 mln osób*), wpływy z reklamy brutto 28,86 mln zł***) i Gala (średnia sprzedaż w 2002 to ponad 205 tys. egzemplarzy**), czytelnictwo: ponad 2 mln osób*, wpływy z reklamy brutto 33,41 mln zł***) zapewniły w zeszłym roku wydawnictwu G+J Polska pozycję lidera na rynku czasopism kobiecych, którą umacnia w roku bieżącym. Pod koniec marca ukazało się premierowe wydanie luksusowego magazynu dla kobiet Glamour (nadal dostępny na rynku), które do dnia dzisiejszego sprzedało się w rekordowej liczbie 350 tys. egzemplarzy..
*) PBC General (SMG/KRC), I-XII 2002, CCS; **) ZKDP I-XII 2002; ***) Ekspert Monitor, I-XII 2002
Dołącz do dyskusji: Urodziny "Claudia"