Modelka z zespołem Downa w kampanii Victoria’s Secret
Sofia Jirau przechodzi do historii Victoria's Secret jako pierwsza modelka z zespołem Downa zatrudniona do kampanii tej kultowej marki bielizny.
Sofia Jirau to 24-letnia portorykańska modelka z zespołem Downa. W świecie modelingu nie jest całkowicie anonimowa - występowała już na pokazach w ramach Nowojorskiego Tygodniu Mody. Sofia Jirau, która założyła również swoją własną markę, Alavett, powiedziała, że pozowanie dla Victoria's Secret jest "spełnieniem marzeń".
Victoria's Secret stawia na inkluzywność
Victoria's Secret zaangażował ją jako jedną z osiemnastu "dynamicznych kobiet", które zostały bohaterkami kampanii reklamowej kolekcji „Love Cloud”. To inkluzywna linia bielizny w rozmiarówce od 32A do 40DDD (biustonosze) i od XS do XXL (majtki). - Ta kampania jest ważną częścią nowego standardu Victoria's Secret, który tworzymy - informuje marka.
W kampanii biorą udział także: modelka w zaawansowanej ciąży Sylvia Buckler, transpłciowa Valentina Sampaio, Devyn Garcia – modelka plus size, a także Miriam Blanco - modelka z niepełnosprawnością. Ponadto do akcji zaproszono strażaczkę Nez Perce Tribe-Wildland Celilo Miles, specjalizującą się w pilatesie Jailyn Matthews.
Victoria's Secret słynie z kampanii i pokazów mody, do których angażuje największe światowe gwiazdy modelingu. "Aniołkami VS" były m.in. Alessandra Ambrosio, Miranda Kerr, Helena Christensen, Tyra Banks, Adriana Lima, Gisele Bündchen czy Doutzen Kroes.
W ostatnich latach marka była mocno krytykowana za brak uwzględniania ciał niemieszczących się w kanonie i prezentowanie bielizny tylko na białych, szczupłych kobietach. Głośnym echem odbiła się wypowiedź byłego już szefa marketingu Victoria’s Secret – Edwarda Razeka W 2018 roku ogłosił, że nie będzie zatrudniać modelek transpłciowych ani plus-size.
- Nie sądzę, że możemy być wszystkim dla wszystkich klientów. To specjalistyczna firma, a nie dom towarowy” - powiedział Ed Razek.
Gwiazda telewizyjna Jameela Jamil nazwała kiedyś Victoria's Secret "transfobiczną, fatfobiczną firmą, której celem jest wykluczenie większości kobiet". Do problemów marki przyczyniły się dodatkowo pandemia, spadające wyniki sprzedaży, zamykanie sklepów i anulowanie na fali ruchów społecznych (zwłaszca #MeToo) głośnego pokazu "Victoria's Angels".
Dołącz do dyskusji: Modelka z zespołem Downa w kampanii Victoria’s Secret
I będzie ją miał, niezależnie od tego, jak wiele niepasujących do tej marki osób zatrudni się w katalogach czy nawybiegach.