„Viva!” w górę, traci „Tele Tydzień” a „Newsweek” liderem
We wrześniu br. wśród polskich magazynów najwięcej cennikowo zarobił z reklam „Newsweek Polska”. Natomiast największy wzrost tych przychodów zanotowała „Viva!”, a największy spadek – „Tele Tydzień”.
We wrześniu br. cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) polskich czasopism wyniosły 195,58 mln zł, czyli o 0,8 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Liderujący pod tym względem w segmencie magazynów „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) zarobił z reklam 10,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Największy wzrost w skali rok do roku cennikowych przychodów reklamowych zanotowała we wrześniu „Viva!” (Edipresse Polska) – 40,4 proc. Podobną dynamikę tych wpływów tytuł osiągnął w sierpniu br. (więcej na ten temat). Natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”) „na papierze” zarobił we wrześniu z reklam 20,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z drugiej strony mniejsze niż przed rokiem wpływy reklamowe zanotowały „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) i „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). W przypadku tego pierwszego tygodnika spadek wyniósł 16,7 proc., a w przypadku drugiego – 1,5 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
IX.2010 | IX.2009 | |
Newsweek Polska | 10 081 833 zł | 9 132 653 zł |
Viva! | 8 936 845 zł | 6 364 451 zł |
Polityka | 7 830 626 zł | 7 947 703 zł |
Tele Tydzień | 7 199 640 zł | 8 647 634 zł |
Wprost | 6 724 383 zł | 5 593 307 zł |
monitorowane tytuły razem | 195 582 389 zł | 194 036 472 zł |
Dołącz do dyskusji: „Viva!” w górę, traci „Tele Tydzień” a „Newsweek” liderem