Volkswagen pokazał nowe logo. „Wkraczamy w erę elektromobilności”
Koncern motoryzacyjny Volkswagen zaprezentował swój nowy logotyp i identyfikację wizualną marki. Są one związane ze strategią firmy zakładającą rozwój w zakresie elektromobilności i cyfryzacji. Slogan marki to teraz „Nowy Volkswagen”.
Nowe logo Volkswagena tak samo jak poprzednie składa się z liter V i W w charakterystycznym układzie wpisanych w okrąg. W nowym znaku litery i orkąg są znacznie cieńsze. W podstawowych wariantach kolorystycznych elementy są białe na niebieskim lub ciemnym tle.
- Znaleźliśmy m.in. sposób na mocne, nowatorskie i pozytywne pokazanie marki w nowej identyfikacji wizualnej. Volkswagen to teraz „Nowy Volkswagen” - pod względem technologii, produktów i sposobu w jaki sami siebie przedstawiamy - podkreśla Jürgen Stackmann, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. sprzedaży i marketingu.
Firma podkreśla, że nowy znak jest prostszy i bardziej przejrzysty od poprzedniej, m.in. dlatego że nie zawiera już elementów trójwymiarowych. Dzięki temu jest też bardziej elastyczny, łatwiejszy do zastosowania w różnych miejscach i kontekstach.
Nowa identyfikacja wizualna jest związana z realizowaną przez Volskwagen od czterech lat strategii Transform 2025+. Obecnie firma szykuje się do wdrożenia jej drugiego etapu, obejmującego m.in. elektromobilność, cyfryzację i dostosowanie komunikacji firmy z klientami do nowych założeń.
Koncern wprowadził właśnie do oferty samochody elektryczne nowej generacji z serii ID. Do 2025 roku planuje oferować ponad 20 nowych modeli elektrycznych.
- Kiedy tak silna marka jak nasza zmienia logotyp, wiadomo że musi się to wiązać z przełomowymi wydarzeniami z perspektywy biznesowej. Wkraczamy w erę elektromobilności, której będziemy nadawać tempo. Wielopłaszczyznowy rozwój marki powoduje, że „Nowy Volkswagen” zdecydował się podkreślić wagę swojego przeobrażania poprzez zaprezentowanie m.in. nowego logotypu - komentuje Wojciech Usak, dyrektor marketingu marki Volkswagen w Polsce.
- Zmieni się też sposób, w jaki będziemy komunikować się z klientami i wszyscy, którzy śledzą nasze działania marketingowe z pewnością dostrzegą te zmiany - zapowiada.
Nowe logo na 171 rynkach, także w samochodach dostawczych
Nowa identyfikacja wizualna Volkswagena została we własnym zakresie przygotowany przez firmą. Będzie dotyczyć wszystkich modeli aut firmy, także dostawczych.
Zapowiadając ją pod koniec sierpnia, koncern zaznaczył, że w pierwszym etapie nowa identyfikacja zostanie wprowadzona u dealerów w Europie, a w październiku w Chinach. Od początku 2020 roku pojawi się w Ameryce Północnej i Południowej, a także w pozostałych regionach świata.
Łącznie zmiany zostaną wdrożone na 171 rynkach, będą dotyczyć ponad 10 tys. placówek dealerów i partnerów serwisowych, gdzie wymienionych zostanie ok. 70 tys. nośników z logo.
Poprzednie logo Volkswagena obowiązywało od 2002 roku.
W Polsce rebranding potrwa rok, samochody dostawcze zamiast użytkowych
W Polsce nowa identyfikacja wizualna Volkswagena zostanie wprowadzona 20 września br. Magda Piekarczyk, kierownik komunikacji marketingowej i PR w Volkswagen Group Polska. przekazała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że wtedy planowany jest start nowej strony internetowej firmy.
- Po tym dniu cała nowa komunikacja marki będzie zgodna z nowymi wytycznymi i będzie opatrzona nowym logo. Wszystkie salony będą sukcesywnie przechodzić zmianę identyfikacji wizualnej. Cały proces zaplanowany został na najbliższy rok. W przypadku marki Volkswagen Samochody Użytkowe zmiany na rynku polskim są jeszcze większe. Od wprowadzenia logo i nowej identyfikacji wizualnej marka zmienia nazwę na Volkswagen Samochody Dostawcze. Nowa nazwa obowiązywać będzie w całej komunikacji - zapowiada Magda Piekarczyk.
Dołącz do dyskusji: Volkswagen pokazał nowe logo. „Wkraczamy w erę elektromobilności”