W informacjach i publicystyce Onet przed WP.pl, a TVN24.pl i Wyborcza.pl przed Interią i Gazeta.pl (TOP10)
W kategorii informacji i publicystyki najwięcej użytkowników ma Onet, a najwięcej odsłon - WP.pl. Na kolejnych pozycjach są TVN24.pl i Wyborcza.pl, wyprzedzające m.in. Fakt.pl, Interię, SE.pl i Gazeta.pl W zeszłym tygodniu czołowe serwisy miały dużo wyższą odwiedzalność niż w lutym, ale niższą niż połowie marca, zaraz po pojawieniu się w Polsce epidemii koronawirusa.
W zeszłym tygodniu, od 30 marca do 5 kwietnia, Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) w kategorii informacji i publicystyki - z uwzględnieniem treści regionalnych i o pogodzie - odwiedziło 7,56 mln internautów, wykonując 92,82 mln odsłon. Natomiast WP.pl zanotowała 6,58 mln użytkowników i 110,79 mln odsłon.
Strony TVN24.pl z tego obszaru miały 5,64 mln odwiedzających i 69,75 mln odsłon, a Wyborcza.pl (Agora) - 5,19 mln użytkowników i 35,86 mln odsłon. W zestawieniu są też sekcje informacyjno-publicystyczne portali innych dzienników: Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 4,38 mln użytkowników i 25,81 mln odsłon, a SE.pl (Grupa ZPR Media) - 3,82 mln użytkowników i 27,98 mln odsłon.
Na portalu Naszemiasto.pl (Polska Press Grupa), skupiającym witryny o kilkuset miastach z całego kraju, 5,16 mln internautów wygenerowało 49,02 mln odsłon. Interia.pl w kategorii informacyjno-publicystycznej zanotowała 4,36 mln użytkowników i 53,55 mln odsłon, RMF24.pl - 3,84 mln odwiedzających i 16,83 mln odsłon, a Gazeta.pl (Agora) - 3,33 mln użytkowników i 21,29 mln odsłon.
Na WP.pl przeciętny użytkownik wykonał 16,8 odsłony, a na Onecie, TVN24.pl i Interii - po 12,3.
Niższa odwiedzalność niż tuż po wybuchu epidemii
Dziesięć czołowych witryn w tej kategorii zanotowało w zeszłym tygodniu łącznie 49,89 mln użytkowników (bez uwzględnienia współodwiedzalności) i 503,7 mln odsłon. W porównaniu ze średnią tygodniową z lutego liczba odwiedzających zwiększyła się o 34,5 proc. (wtedy wyniosła 37,09 mln), a liczba odsłon - o 87,2 proc. (z 269,1 mln).
Przy czym jeszcze wyższą odwiedzalność strony informacyjno-publicystyczne osiągnęły w połowie marca, kiedy w związku z pojawieniem się w Polsce epidemii koronawirusa wprowadzono pierwsze ograniczenia, zamykając placówki edukacyjne i kulturalne. Wtedy podaliśmy takie dane bez uwzględnienia treści regionalnych i o pogodzie, ale i w tym węższym obszarze czołowe serwisy miały wyższe wyniki niż w zeszłym tygodniu. Onet.pl zanotował 8,7 mln użytkowników i 105,56 mln odsłon, a WP.pl - 7,2 mln użytkowników i 115,03 mln odsłon.
Porównując ze średnią tygodniową z lutego, wszystkie serwisy z zestawienia osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności. Onet.pl zyskał 2,1 mln użytkowników i 51,35 mln odsłon (to odpowiednio 38,6 i 123,8 proc. w górę), a WP.pl - 1,46 mln odwiedzających i 61,06 mln odsłon (28,6 i 122,8 proc.).
Na stronach TVN24.pl z tej kategorii liczba internautów zwiększyła się o 1,8 mln (46,7 proc.), a liczba odsłon o 36,31 mln (108,6 proc.), a na Wyborcza.pl - 1,46 mln użytkowników (39,3 proc.) i 15,99 mln odsłon (80,5 proc.).
Procentowo najwięcej zyskało RMF24.pl - 2,08 mln odwiedzających (119 proc.) i 11,35 mln odsłon (207,5 proc.).
Stosunkowo najmniejsze wzrost zanotowały Fakt.pl i Gazeta.pl. Pierwszy serwis zyskał 396,6 tys. użytkowników (9,9 proc.) i 6,71 mln odsłon (35,1 proc.), a drugi - 464,2 tys. odwiedzających (16,2 proc.) i 7,56 mln odsłon (55,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: W informacjach i publicystyce Onet przed WP.pl, a TVN24.pl i Wyborcza.pl przed Interią i Gazeta.pl (TOP10)