W kwarantannie Francuzi oglądają więcej telewizji i spędzają więcej czasu w internecie
Francuzi w czasie kwarantanny spędzili w kwietniu przed telewizorem średnio 4 godz. i 40 minut dziennie - wynika z badań firmy Mediametrie. Programy informacyjne i przemówienia polityków biły rekordy popularności. Wydłużył się też czas spędzany w internecie.
Średni czas spędzony przed telewizorem przez Francuzów w kwietniu wydłużył się o 11 minut w porównaniu z marcem.
Absolutny rekord oglądalności odnotowało orędzie prezydenta Emmanuela Macrona z 13 kwietnia, które obejrzało 36,7 mln osób. Prezydent zapowiedział wówczas przedłużenie ogólnokrajowej kwarantanny do 11 maja.
Wzrost liczby widzów przed telewizorami obserwowano przez cały dzień już od godz. 8, a szczyty oglądalności osiągały programy informacyjne w godz. 13-20 – wynika z danych Mediametrie.
Największą oglądalnością cieszył się kanał TF1, który gromadził 18,9 proc. wszystkich widzów, wyprzedzając France 2 (14,3 proc.) i M6 (9 proc.).
Z kanałów informacyjnych najpopularniejsze były: BFMTV (3,4 proc.), LCI (1,6 proc.) oraz CNews (1,4 proc.).
Według danych Mediametrie czas surfowania w internecie wzrósł średnio do 2,5 godz. dziennie w drugiej połowie marca, tj. o 36 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. Kwarantanna we Francji rozpoczęła się 17 marca.
„Ten wzrost jest bardziej widoczny na komputerach i tabletach, które są preferowanymi ekranami w domu” - zauważa dyrektor działu internetowego firmy, Bertrand Krug, cytowany we wtorek przez dziennik „Le Figaro”.
Francuzi czas w internecie spędzali głównie w mediach społecznościowych oraz na stronach mediów informacyjnych.
Siedem najpopularniejszych serwisów informacyjnych zyskało we Francji w marcu od 900 tys. do 1,3 mln użytkowników dziennie w porównaniu z lutym. Na czele wzrostów znajduje się Franceinfo z 4,2 mln unikalnych odwiedzających dziennie wobec 3 mln w lutym, co oznacza skok o 40 proc.
Podobny wzrost odnotował portal dziennika „Le Figaro”, który w marcu miał 3,7 mln użytkowników wobec 2,7 mln w lutym.
Najpopularniejszymi w czasie kwarantanny serwisami we Francji są: Franceinfo (29,6 mln użytkowników miesięcznie), "Le Figaro" (27,7 mln) oraz "20 minutes" (25,9 mln).
Bardzo wzrosło zainteresowanie serwisami lokalnymi - portal sieci lokalnych i regionalnych rozgłośni France Bleu znalazł się wśród 50 najpopularniejszych witryn, z 16,8 mln unikalnych odwiedzających miesięcznie.
Jeśli chodzi o komunikatory i media społecznościowe, aplikacja WhatsApp odnotowała we Francji 30,7 mln zalogowań miesięcznie, TikTok - 7,4 mln wejść miesięcznie.
Z platformy YouTube korzystało w marcu około 17,2 mln widzów dziennie, tj. o 2,2 mln więcej niż w lutym. Na Facebooku logowało się dziennie około 2,2 mln użytkowników. W sumie platforma we Francji ma zarejestrowanych 29,5 mln użytkowników.
Rośnie także liczba aplikacji profesjonalnych. Internetowa platforma do wideokonferencji Zoom ma we Francji 7 mln użytkowników korzystających z niej przynajmniej raz w miesiącu, w tym ok. 700 tys. użytkowników korzystających z tego narzędzia co najmniej raz dziennie.
Dołącz do dyskusji: W kwarantannie Francuzi oglądają więcej telewizji i spędzają więcej czasu w internecie