Wal-Mart opłacał blogerów
Portal odwyerpr.com ujawnia rewelacje nt. współpracy agencji Edelman i Wal-Martu.
Okazało się, że pracownicy agencji byli opłacani, by podszywać się pod niezależnie blogujących na stronach firmy. Opłacanymi blogerami byli Miranda Gill, Brian McNeill i Kate Marshall. Ponadto z portalu, na który powołuje się odwyerpr.com - Advertising Age(adage.com) - można dowiedzieć się o tym, jak agencję Edelman łączy się z kryzysem Wal Martu i nowo powstałym słowem „flog”, które utworzono ze słów blog i fake (podróbka).
Autorzy portalu przypominają ponadto, że to Edelman pomógł Stowarzyszeniu Marketingu Szeptanego (WOMMA) ułożyć kodeks etyki, w którym za nieetyczne uznaje się nieujawnianie swojej tożsamości w komunikatorach interetowych. Zarządzający stowarzyszeniem Andy Sernovitz zapytany o sankcje, jakie spotkają Edelmana zastrzegł, że to, co zrobił Edelman nie było przestępstwem, a stowarzyszenie nie jest policją. Podkreślił on, że także PRSA nie skomentowało działań agencji.
Źródło: odwyerpr.com - proto.pl
Dołącz do dyskusji: Wal-Mart opłacał blogerów