Walka z nierzetelnymi reklamami
Walka z nierzetelnymi reklamami zatacza coraz większe kręgi.
Zarówno praktyki TFI, jak i banków oraz ubezpieczycieli trafiłypod lupę Ministerstwa Finansów - pisze "Parkiet".
Wiceminister Arkadiusz Huzarek widzi dwa możliwe scenariusze:albo środowisko dojdzie do porozumienia i zadeklaruje uczciwepraktyki w ramach istniejącego prawa, albo będą zmianylegislacyjne. I to prawdopodobnie nie tylko, jak chciała dotychczasKNF, w ustawie o funduszach inwestycyjnych, ale też w prawiebankowym i ustawie o działalności ubezpieczeniowej.
Ministerstwo przyznaje, że zmiany w prawie są trudne dozrealizowania i lepiej byłoby, gdyby nie okazały się konieczne."Tak naprawdę zawsze można znaleźć metodę, by taki przepis obejść.A nie o to przecież chodzi" - przyznaje A. Huzarek.
Jeśli jednak resort finansów uzna, że brakuje porozumienia wśrodowisku i nie można obejść się bez nowelizacji ustaw, wówczasprawdopodobnie opowie się za jednolitymi standardami dla wszystkichuczestników rynku - podkreśla "Parkiet".
Dzisiaj KNF skieruje do Rady Rozwoju Rynku Finansowego projektzaostrzenia przepisów o reklamach funduszy. Kolejnym krokiem będzieplanowane na wrzesień utworzenie grupy roboczej. Prace majądoprowadzić do ustaleń obejmujących cały rynek finansowy. W formierekomendacji trafią one na biurko ministra finansów.
Dołącz do dyskusji: Walka z nierzetelnymi reklamami