SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Warner Bros. Discovery przedstawia strategię dotyczącą nowych treści w Europie Środkowo-Wschodniej

W kwestii zamawiania lokalnych treści na terenie Europy Środkowo-Wschodniej, Warner Bros. Discovery (WBD) szuka pomysłów, które będą pasować do tej koncepcji. Mówił o tym Jamie Cooke podczas wydarzenia Content Budapest.

Jamie Cooke, czyli dyrektor generalny Warner Bros. Discovery w Europie, przemawiając w trakcie wydarzenia Content Budapest, przytoczył przykłady udanych seriali lokalnych, które z sukcesem trafiają do widowni zagranicznej. Miał na myśli rumuńską produkcję „Spy/Master” i serial Max Original pt. „The Bridge”.

Dodał, że są trzy obszary tematyczne, na których będzie się koncentrował i w które warto inwestować. Są to treści, które przesuwają granice społeczne i emancypują (np. LGBTQ+), sportowe filmy dokumentalne i dokumenty lub seriale fabularne o tematyce true crime.

Mówiąc bardziej ogólnie, Cooke stwierdził, że płatna telewizja wcale nie kończy się i nie upada, a wręcz rośnie w niektórych regionach. WBD nie widzi żadnych oznak cięcia usług kablowych, a ich celem jest teraz znalezienie równowagi między telewizją linearną a streamingiem. Cooke jest również zdania, że w 75 proc. widzowie w Europie Środkowo-Wschodniej chcą posiadać usługę Warner Bros. Discovery, Netflix i serwisy lokalne. Dyrektor generalny był też ostrożny co do perspektyw rozwoju FAST w regionie, może z wyjątkiem Polski, gdzie widzi potencjał w tym zakresie.