Witold Woźniak: zanotowaliśmy mniejsze wpływy z prasy kolorowej, niewielki wzrost RMF
Witold Woźniak, prezes Grupy Bauer twierdzi, że prognozy spadku łącznych wydatków reklamowych w 2009 roku - szacowane na 10 proc. - są realne. Woźniak uważa, że najbliższe lata to czas bankructw wielu firm medialnych.
- Problemem, który może się wkrótce objawić niekorzystnie dla wielu wydawnictw w Polsce jest spadająca solidność płatnicza niektórych firm kolporterskich oraz mniejszych klientów reklamowych - twierdzi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Witold Woźniak, prezes Grupy Bauer. Przewiduje on, że kryzysowa sytuacja na rynku reklamy będzie trwała co najmniej do końca roku z kumulacją spadków w drugim i trzecim kwartale. - Rok 2010 powinien przynieść stabilizację wydatków reklamowych lub ich niewielki wzrost - prognozuje Woźniak.
Jego zdaniem odbudowa poziomu przychodów firm mediowych z 2008 roku zajmie kilka lat. - Ponadprzeciętnie w stosunku do rynku będą sobie radziły podmioty oferujące wysokie parametry handlowe (sprzedaż, słuchalność, oglądalność) w połączeniu z innowacyjnością i umiejętną polityką handlową - twierdzi. Będzie to również czas licznych fuzji, przejęć i niestety - postępowań upadłościowych.
Aby ustrzec się przed dużymi spadkami wpływów reklamowych Grupa Wydawnicza Bauer rozwija inne źródła przychodowe, takie jak mobilne konkursy (radiowe i na łamach czasopism), usługi druku zewnętrznego czy kooperacje handlowe, które zdaniem Witolda Woźniaka są istotnym wsparciem dla przychodów i zysków Grupy w dobie kryzysu.
- Pierwszy kwartał b.r. zakończył się dla Grupy Bauer stosunkowo pomyślnie. W reklamie prasy kolorowej zanotowaliśmy 6 proc. spadek przychodów, co przy szacowanej przez agencje 16 proc. ujemnej dynamice całego segmentu można nazwać umiarkowanym sukcesem. W stacjach radiowych było chyba trochę lepiej - zanotowaliśmy niewielki wzrost przychodów reklamowych - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Witold Woźniak.
Witold Woźniak: Kryzys potrwa do końca roku -
wywiad
W skład Grupy Bauer wchodzą: Wydawnictwo Bauer, Broker FM, Interia.pl, Klub Dla Ciebie, drukarnie w Ciechanowie i Wykrotach.
Dołącz do dyskusji: Witold Woźniak: zanotowaliśmy mniejsze wpływy z prasy kolorowej, niewielki wzrost RMF