SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Wprost”, “Gazeta Polska” i “Uważam Rze” ostro w dół

W lipcu największą sprzedaż ogółem wśród tygodników opinii miały “Gość Niedzielny”, “Newsweek” i “Polityka”, które zanotowały wzrosty. Na przeciwnym biegunie “Uważam Rze”, “Gazeta Polska”, "Przekrój" i "Wprost" - raport Wirtualnemedia.pl.

Na czele zestawienia tygodników opinii pozostaje “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). W lipcu br. jego sprzedaż ogółem wzrosła o 2,20 proc. i wyniosła 134 937 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). W lipcu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 131 337 egz. po wzroście o 2,07 proc. Trzecia pozycja należała do tygodnika “Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy poszedł do góry o 1,85  proc. do 129 915 egz.

Na czwartej lokacie znalazł się wydawany od listopada ub.r. magazyn “W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 86 240 egz. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Wynik tego ukazującego się od lutego br. tytułu wyniósł 82 207 egz.

Największy spadek w maju br. zanotował tradycyjnie tygodnik "Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 88,98 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 14 161 egz. Tytuł znalazł się już na ostatnim miejsce zestawienia tygodników opinii (rok wcześniej był trzeci). Przypomnijmy, że w połowie czerwca zmienił on profil, koncentrując się na tematyce gospodarczej (więcej na ten temat).

Natomiast drugi największy spadek zanotowała “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), plasująca się na siódmej pozycji. Jej wynik zmalał o 26,55 proc. i wyniósł 49 834 egz.

Z kolei średnia sprzedaż ogółem "Przekroju" (Gremi Media) spadła o 16,39 proc., a tygodnika "Wprost" (AWR "Wprost") - o 9,82 proc.

Najwięcej zyskał przedostatni “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego średni wynik poszedł do góry o 8,86 proc. do 17 188 egz.

Wirtualnemedia.pl

lipiec

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

198 389

135 587

134 937

198 561

133 000

132 033

Newsweek Polska

190 937

135 487

131 337

194 919

149 213

128 670

Polityka

177 025

130 115

129 915

186 000

127 553

127 553

Sieci

183 920

86 250

86 240

-

-

-

Tygodnik Do Rzeczy

180 981

91 707

82 207

-

-

-

Wprost

151 400

135 992

64 540

168 980

128 218

71 570

Gazeta Polska

135 475

50 495

49 834

136 547

68 437

67 851

Przegląd

51 050

19 111

19 111

60 900

20 660

20 660

Przekrój

41 628

22 627

17 302

45 213

26 503

20 693

Tygodnik Powszechny

34 750

17 613

17 188

31 532

16 583

15 825

Uważam Rze

33 144

14 582

14 161

213 233

129 031

128 531

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

496 228

339 803

339 803

533 834

364 412

364 412

 

 

Dołącz do dyskusji: “Wprost”, “Gazeta Polska” i “Uważam Rze” ostro w dół

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
f
"Uwarzam Rze" przebiło nawet "Tygodnik Powszechny". To już naprawdę nie lada sztuka.
0 0
odpowiedź
User
WINSTON WOLF
Dane czerwiec/lipiec 2013: "W SIECI" - cały czas tendencja spadkowa (ok. 2.000), natomiast "DO RZECZY" trend spadkowy zatrzymany (2.000) sprzedanych egzemplarzy więcej.
0 0
odpowiedź
User
Maciek
Z tym Wprostem to na złośliwych wygladacie. Rozpowszechnianie razem maja większe jak Newsweek czy Polityka a zupełnie ignorujecie taka informacje. Zreszta w przypadku pozostałych, rownież powinniście omówić te dane aby zachować rzetelność i obiektywizm serwisu.

Chyba ze cel przyświeca wam inny ;-)
0 0
odpowiedź