Wrocławski Park Wodny naruszał interesy konsumentów. “Nie ponosimy odpowiedzialności za rzeczy oddane na przechowanie”
- Nie ponosimy odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szatniach i szafkach - to postanowienie uznał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za niedozwolone, potwierdzając decyzję Urzędu. Wrocławski Park Wodny, zastrzegając że nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy oddane na przechowanie, naruszał zbiorowe interesy konsumentów.
Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z marca 2012 roku. Urząd zakwestionował postanowienia w regulaminach pływalni. Wrocławski Park Wodny (WPW) zgodnie z prawem powinien zwrócić przedmioty oddane mu na przechowanie w stanie nienaruszonym. Ponadto Urząd uznał, że pływalnia niezgodnie z prawem w swoich regulaminach nie przewidywała możliwości zwrotu opłaty za niewykonaną usługę. Klient może domagać się zwrotu uiszczonej opłaty w każdej sytuacji, kiedy do niewykonania usługi doszło z winy przedsiębiorcy. Niezgodne z przepisami jest także zastrzeganie przez przedsiębiorcę możliwości pobierania opłat za złożenie reklamacji.
- Prawo do reklamacji przysługuje każdemu konsumentowi, który nabył usługę lub towar niezgodne z umową. Bezprawne jest pobieranie opłaty za rozpatrzenie reklamacji, nawet gdy okazała się nieuzasadniona - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.
Sąd zgodził się ze stanowiskiem prezes UOKiK. Wyrok nie jest prawomocny, przedsiębiorcy przysługuje apelacja.
Dołącz do dyskusji: Wrocławski Park Wodny naruszał interesy konsumentów. “Nie ponosimy odpowiedzialności za rzeczy oddane na przechowanie”