SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wrzesień kolejnym miesiącem spadków na rynku gazet regionalnych

We wrześniu 2009 r. - w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej - spadła sprzedaż większości największych gazet regionalnych. Na pozycję lidera awansował "Polska Dziennik Zachodni". Raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych był "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ze średnią 73 345 egz. (rok wcześniej 74 652 egz.) - wynika z najnowszych. wrześniowych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) - 73 029 egz. (spadek sprzedaży o 10 proc.) a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 49 491 egz. (rok wcześniej 49 741 egz.).

Tytuł

wrzesień

Wirtualnemedia.pl

2009

2008

ZKDP

Średni nakład jednorazowy

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Sprzedaż ogółem

Polska Dziennik Zachodni 95 554 73 345 99 941 74 652
Gazeta Pomorska 82 901 73 029 91 330 81 193
Express Ilustrowany 58 985 49 491 61 267 49 741
Polska Głos Wielkopolski 63 298 47 452 68 158 49 248
Polska Dziennik Bałtycki 57 088 45 289 60 781 46 244
Polska Dziennik Łódzki 58 637 43 470 61 246 43 661
Głos-Dziennik Pomorza 52 229 39 987 54 866 43 515
Dziennik Polski 57 329 38 881 65 055 44 277
Gazeta Lubuska 47 148 38 780 55 198 46 361
Echo Dnia 42 930 32 204 45 059 37 218
Gazeta Codzienna Nowiny 39 182 30 090 39 094 29 860
Polska Gazeta Wrocławska 43 710 30 061 49 302 32 711
Nowa Trybuna Opolska 36 049 29 106 38 534 30 304
Polska Gazeta Krakowska 41 165 27 830 43 642 28 178
Gazeta Olsztyńska Dziennik Elbląski 33 610 25 377 38 741 28 920



Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedaż większości największych dzienników regionalnych.

Tytuł

2009

Wirtualnemedia.pl

wrzesień

sierpień

ZKDP

Średni nakład jednorazowy

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Sprzedaż ogółem

Polska Dziennik Zachodni 95 554 73 345 96 619 72 200
Gazeta Pomorska 82 901 73 029 83 292 73 467
Express Ilustrowany 58 985 49 491 57 768 46 738
Polska Głos Wielkopolski 63 298 47 452 60 932 46 319
Polska Dziennik Bałtycki 57 088 45 289 57 966 45 852
Polska Dziennik Łódzki 58 637 43 470 54 298 40 949
Głos-Dziennik Pomorza 52 229 39 987 52 483 41 340
Dziennik Polski 57 329 38 881 56 522 39 395
Gazeta Lubuska 47 148 38 780 50 931 41 444
Echo Dnia 42 930 32 204 44 132 33 261






*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórych mediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: Wrzesień kolejnym miesiącem spadków na rynku gazet regionalnych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl